ezach Startet 10.April.2015 Link til dette innlegget Startet 10.April.2015 (redigert) På flere av putene i akterkabinen har glidelåsene satt seg fast. Rustløser ser ikke ut til å ha noen effekt. Noen som har funnet en løsning på slikt? Hensikten er å få av trekk for en omgang i vaskemaskinen. Duger det like godt med møbelrens på sprayboks? Redigert 10.April.2015 av ezach (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 10.April.2015 Link til dette innlegget Svart 10.April.2015 et kjent fenomen/problem ja Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Windy37GM Svart 10.April.2015 Link til dette innlegget Svart 10.April.2015 Legge puten med glidelåsen ned i 1 cm såpevann. La ligge natta over. Og så rustløser. Går ikke det, mener jeg løpet er kjørt :-( Mhv Windy37gm Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Lars H. Svart 10.April.2015 Link til dette innlegget Svart 10.April.2015 Er det hvitt irr inne i glideren, kan litt sitron hjelpe. Syre hjelper på mye, men her må det kun være svakste sorten som litt sitronsaft. En skal jo ikke etse møbelstoffet i filler. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ezach Svart 10.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2015 Takker. Her var det flere konkrete metoder. :) Hva slags såpe anbefales? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 10.April.2015 Link til dette innlegget Svart 10.April.2015 Holder med Lars her om at syre er tingen. Prøv en kopp med 35% eddik, dypp en tannbørste i eddiken og børst i vei. Etterpå sprayer du på silikonspray for å smøre. Når syra har gjort jobben sin blir det helt tørt. Rustløser ville jeg ikke brukt av hensyn til trekket. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
NilsPils Svart 11.April.2015 Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 Jeg hadde samme problemet på bagen min. Eddik gjorde susen. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
ezach Svart 11.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 Noen puter har stått med glidelås i såpevann over natten. Prøver eddik på de andre, så får vi se hva som funker. ;) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 11.April.2015 Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 Glemte: Og noen dråper olje på glidelåsen. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
ezach Svart 11.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2015 Såpevann og rustløser fra BT gjorde jobben på to av de fem jeg prøvde med. Men den fra BT lukter av sitrussyre, så her snakker vi kombo av såpe og syre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.