GeirV Startet 11.April.2015 Del på Facebook Startet 11.April.2015 Hei, har en Skibsplast 685 med påhengser, og i båten står det en 200 l bensintank fra Ertec (aluminium tror jeg). I samme rom som tanken, står også batteriene, hovedbrytere, koblingsboks for ankervinsj + selve ankervinsjen, en del kabler er strukket osv. Ryddige og greie installasjoner, men det er en ting jeg lurer på; burde det være en vifte i rommet, som går før man skrur på elektronikken (dvs hovedbryterne)? kjøpte båten i fjor høst, og fikk brukt den noen få uker før opplag, la ikke merke til så mye bensinlukt i rommet hvor tanken og elektronikken står, men i vinter har jeg jo sniffet litt med nesa nedi der, og da har jeg jo kjent litt..... mulig presenning over båten har gjort at rommet ei heller har fått så mye lufting, men presenningen har jo også hatt en del lufting... Sitér dette innlegget Link to post
GeirV Svart 11.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.April.2015 Ingen med noen innspill? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 11.April.2015 Del på Facebook Svart 11.April.2015 Hei. Kjenner ikke til installasjonen I din båt. Men vil tro du har en tank under dørken med slange for påfylling, avlufting og tilkopling til motor. Alle disse tilkoplinger er tette, og avluftningen er på utsiden. Hvis det lukter bensin så er dette enten pga gasssamling under presenningen eller bensin lekasje. Luft ut, og sjekk at det ikke er noen lekasje I slangetilkoplingene. Bensinlekasje I lukket rom er ikke bra Sitér dette innlegget Link to post
GeirV Svart 12.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2015 Det du beskriver, stemmer, det er slik det er. Har ikke lagt merke til lekkasje hittil. Nå er presenningen av, så jeg skal sjekke på nytt mht lekkasjer og lukt:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.