Jump to content

behov for å installere vifte i rom med bensintank + elektronikk?

GeirV

Recommended Posts

Hei, har en Skibsplast 685 med påhengser, og i båten står det en 200 l bensintank fra Ertec (aluminium tror jeg). I samme rom som tanken, står også batteriene, hovedbrytere, koblingsboks for ankervinsj + selve ankervinsjen, en del kabler er strukket osv. Ryddige og greie installasjoner, men det er en ting jeg lurer på; burde det være en vifte i rommet, som går før man skrur på elektronikken (dvs hovedbryterne)? kjøpte båten i fjor høst, og fikk brukt den noen få uker før opplag, la ikke merke til så mye bensinlukt i rommet hvor tanken og elektronikken står, men i vinter har jeg jo sniffet litt med nesa nedi der, og da har jeg jo kjent litt..... mulig presenning over båten har gjort at rommet ei heller har fått så mye lufting, men presenningen har jo også hatt en del lufting...

Hei.

Kjenner ikke til installasjonen I din båt. Men vil tro du har en tank under dørken med slange for påfylling, avlufting og tilkopling til motor. Alle disse tilkoplinger er tette, og avluftningen er på utsiden.

Hvis det lukter bensin så er dette enten pga gasssamling under presenningen eller bensin lekasje.

Luft ut, og sjekk at det ikke er noen lekasje I slangetilkoplingene. Bensinlekasje I lukket rom er ikke bra

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...