PiperBill Startet 11.April.2015 Del på Facebook Startet 11.April.2015 I morgen tar jeg siste strøk (5.) med epoxy primer på min Bever 740. Jeg ar hørt at det er lurt å ta et strøk med bunnstoff før primeren er helt tør. Men båten skal ikke sjøsettes før om 2 - 3 uker. Spørsmålet er om det er helt nødvendig med bunnstoff rett etter siste strøk med primer eller om det er ok å vente? Hvor tør bør primeren være egentlig? Kleberfri? Thanks Bill Mysen Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Catch22 Svart 11.April.2015 Del på Facebook Svart 11.April.2015 Ikke hør på hva som er lurt, følg alltid produsentens anvisning. Flere som har brent seg på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 11.April.2015 Del på Facebook Svart 11.April.2015 Produsentens anvisning stemmer ikke alltid med det som står på boksen. Ring til produsent eller importør og snakk med dem. Når jeg gjorde den jobben, var det passe å begynne med bunnstoff når jeg avsluttet med primer. Jeg brukte Seajet. Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 11.April.2015 Del på Facebook Svart 11.April.2015 Brukte hempel system. Siste strøk ble lagt med en gang på klissete epoxy med hardt bunnstoff. Da bunnstoffet var tørt la jeg et lag annen farge med selvpolerende som siste lag. Slik kunne jeg se hvor det selvpolerende var slitt. Hør med produsenten om du er usikker. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 11.April.2015 Del på Facebook Svart 11.April.2015 Heilt tørr etter mitt syn. Med 20 grader i skuggen var ikkje det til å unngå. Vart heilt vellukka likevel! Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 12.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2015 Da er siste strøk gjort unna. Jeg venter til uka før jeg går over med pussemaskin of tar bort noen ujevnheter før bunnstoff smøres på. Det bør går bra :-) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.