Jump to content

har startet byggingen av lukket cabin på hansvik 18


Eddiken

Recommended Posts

Har akkurat startet byggingen av 'rorhuset' jeg har brukt sponplater til sidevegger, tak. og bakvegg står for tur.

 

Er nok ikke det beste valget innen plater, men jeg skal plaste de godt på inn og utsiden, så får vi se hvordan det bærer avgårde, foreløpig ser det veldig bra ut, og det blir veldig praktisk å ha en tørr lukket plass, med åpent dekk bak ?

Link to post
Share on other sites

Ja sponplater er fy. Husk og rulle noen strøk polyester på kryssfiner før du støper så du ikke risikerer at glassfiber slipper etterhvert.

Veldig godt tips. Gjorde selv denne tabben som nybegynner. Polyesteren trekker inn i fineren med et for tørt laminat mot treverk som resultat. Har i ettertid alltid gitt treverket et strøk som jeg har latt herde før jeg fortsetter med støping.

Link to post
Share on other sites

Skal du støpe dagen etterpå trenger du ikke gjøre noe. Går det mer tid før du støper en bør du rubbe opp litt med feks stålrasp el sliperondell nr 40 på vinkelkutter. PS: kryssfiner er ikke så dyrt.. Der du skal feste mot gammel glassfiber fjerner du gelcoat (lettest med stålrasp på vinkelkutter .bare vær nøye så du ikke tar for mye:-) ) så riper du godt på kryss og tvers med hjørnet på en skrape,vasker med aceton så er det klart for støp.

Link to post
Share on other sites

Du kan også vurdere å bruke 6mm kryssfinerplater med en og annen lekt som skrus fast i fineren på strategiske steder. Disse plastes også inn og alt blir stivt som bare det. Det blir i så fall in billigere og lettere løsning enn 12mm plater som jeg synes høres litt overkill ut med mindre du skal kunne hoppe på taket......

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...