Jump to content

Hvor går ferden 4-8 mai?


Astor

Recommended Posts

Det er langhelg og mange legger ut på tur allerede onsdag kveld.

Astor legger fra kai fredag ettermiddag. Trolig går ferden til en av de fine uthavnene i nærområdet denne gangen. Håøybukta, Dragsund eller Sandspollen. Vær og vind avgjør.

Torsdag blir det oljing av terrassen og en tur til Gjemselunden for å se poden score mål?! (Toppscorer så langt) (stolt far)

 

I skrivende stund letter skydekket rundt Drammensfjorden og det blir lysere ute. Regnet er i ferd med å forlate distriktet.

 

Sikkert flere Baatplassen-båter som blir å se på fjorden denne helgen. :sailing::sailing::sailing:

 

Neste helg tar vi sikte på å delta i båtkortesjen fra Rødtangen til Dramstadbukta for å vise hareide at båtfolket lar man ikke plukke på nesen. Kommer tilbake med mer opplysninger neste uke om dette.

 

God tur til dere alle! :flag::sailing::cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Helgen skal tilbringes i havna.

Siste innspurt på båten før utsett tirsdag til uken.

Har:

-skrapt bunnen

-slipt bunnen

-montert trimplan

-epoxyprimet/stoffet bunnen

-renset/vasket septikktank

-oljet treverk på badeplattform

-lakkert lanternemast

-renset dieseltanker

-vasket, impregnert og montert kalesje

 

Skal:

-skifte skroggjennomføring septik

-rense/polere skrog/overbygg

-vaske innvendig

-montere vhf, dreggvinsj, alarm, lanternemast, treverk på badeplattform,

-henge opp gardiner og legge puter på plass

-++++sikkert noe jeg har glemt

Mvh

Link to post
Share on other sites

Den går nok til "Harry-land". Regner ved med å overnatte i Fredagshølet natt til fredag og videre til Strømstad på fredag. Håper på lite vind slik at det er mulig (uten for mye gynging) å gå utenfor øyene i Østfold og forbi Akerøya på turen nedover.

Link to post
Share on other sites

Sitter her på terassen nå og koser med en duggfrisk en fra Tuborg og vannpipen min. Ser utover Brevik strømmen og det er en strøm av båter på vei utover mot Langesund og sikkert videre. Båten er min er langt fra ferdig, men fikk startet den ene av motorene i dag. Regner med at begge motorene skal gå et par timer i helgen slik at jeg ser at det fungere greit før de blir løftet inn til uken. Deretter blir det nok noen dager eller uker med slittjobb før det blir sjøsetting. Satser på slutten av mai, men er fornøyd om jeg er ute før st. hans. Dere andre må kose dere på sjøen i helga.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Helga blir som forrige helg, helga før det, helga før det, helga før det og helt sikkert helga før det og mange til..... i båthavna med båtpuss. Sant å si så begynner jeg å bli litt lei av akkurat dette nå, har drevet på siden jeg kjøpte båten sent i høst. Har lyst til å endelig få lov til å prøve "nybåten" i sitt rette element som er på vannet. Lykka er at vannstanden i Mjøsa endelig har begynt å røre på seg slik at nødvendig vannstand for utsett og en båtplass der båten flyter innen "følbar" rekkevidde. Ikke er heller ikke mye igjen før båten er ferdig med sin oppussing for denne gang. Men etter opptak til høsten starter neste sesong.....

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Setter ut sent på fredag :yesnod: . Turen går fra Oppegård til Håøya for overnattig. Lørdag fortsetter vi til Hankø. Planen er å gå videre til Skjebergkilen på søndag for premiære på NY båtplass. Gleder oss til å få båtplass med et så fint utgangspunkt.

Link to post
Share on other sites

Klokka er nå omlag 23 på onsdagskvelden, og jeg sitter å venter på kona som har hatt kveldsvakt. Båten er gjort klar, så når hun kommer er det bare å hanke med seg bager med mat og klær for en langhelg på sjøen. Tenker vi kusker nedover for 'en maskin og finner oss en plass på Oscarsborg for natten. Så får vi se imorgen om vi stikker videre sørover. Til Strømstad kanskje, eller Horten? Vi får se, ingenting er planlagt.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Venter besøk av kjøper av gamlebåten i morgen. Håper at det blir handel av det. Utover det så blir det å jobbe på den nye som står i hagen. Mye godt arbeid på gang der. Regner med at det blir sjøsetteing om et par-tre uker, så da må det viktigste være klart.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Har forhalt Hangarskibet til Døsje på Sotra for opptak og kjærlig understellspleie. Måtte vente til fredag pga. for mye vind i dag. Så da blir det slavearbeid med Quindebestets vidløftige hageprosjekter i hele morgen ... :cryin: Men fra og med fredag...er det Worse som bestemmer. Da blir det båtpuss for alle penga. Basta! :smash:

 

God tur på fjorden til alle dere andre.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Hei! :flag:

Dårlig vær og landligge :cryin:

 

Men - samtidig ikke så dumt å få gjøre andre ting, som å forberede en fin mai-tur med bil nedover Vestlandet til Bergen/Nesttun! Vi starter med første ferge fra Molde torsdagsmorgenen, og kjører "ytre leia", så vi får med mest mulig av det maritime, he-he-he :lol::wink::yesnod:

 

Har gledet meg lenge til å besøke datter/svigersønn som har etablert seg der......, så Skipper_Worse og andre Baatplassenfolk i området: jeg kommer nok til å frekventere de forskjellige havner/båtmiljø i de 10 dagene Madammen og jeg skal gjøre oss kjent og feriere i området - skal se etter vimpler og kanskje håpe på en "skipskaffe"?

 

Dere er herved advart! :wink:

 

Uansett - nyt våren og båtlivet! :seeya:

 

Ship'O'Hoi!

Link to post
Share on other sites

I forbindelse med tur til strømstad for å hente pakker på bussgodset det, kikket jeg også over til gjestehavna. Jammen sjelden jeg er så misunlig som akkurat da, det var jo nesten stinn brakke over hele havna !!!

 

Herlig vær å sitte i bilen fra 0630 - 2100 for å gjøre ærender i Drammen/Oslo/Fredrikstad/Strømstad og attpåtil måtte vente på ferje i Moss i halvannen time :rolleyes::headbang:

Link to post
Share on other sites

Store dagen i dag..Sjøsetting.. :smiley:

Bilde

Her har dere ett krankjørerstunt av ypperste klasse

en lett nervøs eier ser båten komme frem fra tujaplanter,

gjerde og husvegg..trangt som pokker.

Bilde

Kommer seg ut med millimeters klaring,fortsatt er

eier nervøs,ikke gøy å stå å snekre gjerder

for naboene..men sjåføren er en kald fisk med

beregningen i orden :cool:

Bilde

Nærmer meg havna nå..åhh deilig :smiley:

Bilde

Fremme!!!starter motoren..den virker! :smiley:

Tok en laang prøvetur tilfredsheten brer seg i kroppen

når alt virker,bare håpe det fortsetter,så er jeg/vi klar

for Hortentreffet :cheers:

Link to post
Share on other sites

Hei jan!

 

Flott båt og rapport om ekte båt/sjøglede! :sailing:

 

Lykke til med maaaange fine turer.

 

Etter å ha lest og sett bilder....., og samtidig at været her oppe har skiftet til sol og blå himmel igjen - ja så går turen nå rett ut på havet til søndagsmiddag (du vet Fjordland, er god å ha!) og kaffe på ettermiddagen/ kvelden og gjerne med fotball referater på radioen!

 

Du vet , Viking går jo på et nytt tap når Molde er på besøk :wink: kremt-host- :smiley::flag::seeya:

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har nettopp kommet hjem fra en hard seilas, hovdan - skagen race. Var mannskap på båten til Lars Bjønnes en x 452, vi måtte desverre bryte ca 10 - 15 nm fra skagen. Men dagen er ikke helt ødelagt pga det, vi tok turen til kjærringøy(nydelig øy) og fikk oss et fortreffelig måltid på den ene restauranten som var åpen. Derretter gikk ferden innaskjærs til smøgen, der det nesten ble mer dramatisk med en skikkelig smell rett på grunn, dørken løfta seg med 7 - 8 cm men ikke no ut over det. Dagen etter dro vi til årgårdstrand der mesteparten av mannsakapet mønstret av.

Link to post
Share on other sites

Denne helgen har ikke vert helt topp!

Ble matforgiftet i konformasjon og har ligget rett ut hele helgen. Dessuten tok eg et siste farvel med Sollux`n som reiste til Bergen for en liten time siden.

Litt vemodig etter å hatt den i 3 sesonger, brukt den i 150 timer og brukt 400 timer på å pusse den opp.

 

Så nå blir eg uten båt på vannet inntil halcoen er sjøklar.....

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...