Sjøfare Startet 13.April.2015 Del på Facebook Startet 13.April.2015 Har nettopp funnet ut at det står en baugthruster av nevnte type i båten min. Den er 4 kW og produsert i 2004. Har trålet forumet, dokumentarkivet og nettet uten å finne info om denne. (Eneste treff er en finn.no annonse på en båt som skal selges....) Noen som kan bidra? Kjekt å vite oljetype (egen beholder), evt servicepunkt og reservedeler.. Alle hint mottas med takk! Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 13.April.2015 Del på Facebook Svart 13.April.2015 (redigert) Jeg har en QL KBD1206 3kw. QL var Volvos merke, men laget av Engbo (altså for Volvo). Regner med at din er ganske lik min i oppbygging. Jeg skiftet olje i fjor, dette bør gjøres sånn et år om annet. Løsne oljetappemutter på truster, ha av lokket oppe da for å få ut mer olje. La det renne til du ser klar olje. Skift pakning. Fyll opp med olje du kjøper på Volvo forretning. Reservedeler, tja, har ikke hatt bruk for det ennå men om du skulle trenge det så kan du henvende deg til Volvo forhandler, eventuelt Sleipner forhandler (de har overtatt Engbo). Redigert 13.April.2015 av nopain99 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 14.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2015 Flott! Da har jeg litt å sjekke opp ser jeg, først og fremst lokalisere denne avtappingen. Så spørs det om jeg får ta en tur til nærmeste VP forhandler for pakning og olje ja. Takker så mye Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.