Jump to content

50 liter bensin borte vekk...


Ketil M

Recommended Posts

Kjøpte en 18 fot Selco Selcab i fjor høst, og fylte ca 50 liter bensin før prøveturen.

Etterpå ble båten satt på land for å få ny motor ++, og da jeg skulle starte den var det ikke livstegn.. Viste seg at tanken var tom!! :eek:

 

Jeg håper så inderlig at det er tjuv-radder som har vært på færde, og at det ikke ligger masse bensin mellom skrogene..

Kan liksom ikke innbille meg at så mye bensin bare har fordampet heller.

 

Det rare er jo at jeg har jobbet på båten i hele vinter, men har ikke merket bensindunst verken inni kabinen (hvor tanken ligger) eller andre steder.

Nå vet jeg ikke hvor robuste kobbertanker er, men det er vel best å foreta en trykktest for sikkerhets skyld.

 

Er det noen som har en brilliant ide' om hvordan jeg bør gå frem?

 

Mvh Ketil.

Link to post
Share on other sites

Er nok tyver skal du se. Jeg har 2 tanker på 300 liter som jeg fyllte opp ifjor. Regnet med at bensinprisen skulle gå opp. I år har jeg kun en tank og 300 liter. Smartingene har brukt hevert å tømt den ene tanken :headbang:

 

Siste år jeg skal ligge ytterst og nærmest veien. :cryin:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

....Kan liksom ikke innbille meg at så mye bensin bare har fordampet heller. Det rare er jo at jeg har jobbet på båten i hele vinter, men har ikke merket bensindunst

Tror nok du kan satse på tjuvradd-teorien.

 

Fordampnings- og lekkasje-teorien kan du glemme. Det skal bare minimale mengder med bensin til, så kjenne du lukten. Ikke til å ta feil av.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...