Annekri Startet 14.April.2015 Del på Facebook Startet 14.April.2015 Har kastet meg over dette prosjektet og lurer på hvordan man etter å ha vasket taket med rødsprit og fått taket i sin opprinnelige farge (hvit) ikke grå om hva man kan bruke for å få fjernet skjoldene? Eller må det vaskes flere ganger(har allerede vasket 2-3 runder) og vil skaien tåle det? Sitér dette innlegget Link to post
BingoBonzo Svart 14.April.2015 Del på Facebook Svart 14.April.2015 Har du forsøkt tekstilrens, kan vel skaffes i større matbutikker og møbelbutikker? Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
Lars H. Svart 14.April.2015 Del på Facebook Svart 14.April.2015 (redigert) Jeg bruker Zalo, aldri noen skjolder da. Det som tåler vann, tåler Zalo. Redigert 14.April.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Andresh Svart 14.April.2015 Del på Facebook Svart 14.April.2015 Denne : http://www.extremclean.info/Produkter.html Sammen med denne: http://www.boss-europe.no/rekvisita/div-tilbehor/max-mirakelsvamp-12stk.-pr.pakke Dette bruker jeg til alt mulig! B.la suverent på jolle, ekos, svarte renninger etc... Litt sterk konsentrert så prøv først med 1/10 og prøv deg frem Sitér dette innlegget Link to post
Adriane II Svart 15.April.2015 Del på Facebook Svart 15.April.2015 Den siste produktet her bifalles - flaska er dyr, men verdt pengene. Hadde det jeg trodde var riper i gelcoat innvendig på min Fairline, men Extreme-cleaneren + de svampene fjernet alt. ( svampen finne også i vanlig dagligvare f.esk Kiwi, da i 2-pakning til ca 25 kr. Heter Flekkfjerningssvamp, merke Skotch-brite.) Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 15.April.2015 Del på Facebook Svart 15.April.2015 Vi har faktisk malt skrogtrekk med Biltemas 2 komponent epoxy primer på 2 båter. På vår gamle Nidelv fra 73 holdt dette i 3 sesonger uten tegn til å løsne. Nå har vi gjort det samme i AC på Balticen også, ble veldig lyst og fint. PS har ikke brukt det i taket, men kan ikke skjønne annet enn at det skal gå bra også. Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
FM 8-12 Svart 15.April.2015 Del på Facebook Svart 15.April.2015 Lady OLJE maling. En skvett owatrol som mykner å mal. Sitter som fy bare det er rengjort ordentlig. Blir mykt å fint Sitér dette innlegget Link to post
geita85 Svart 15.April.2015 Del på Facebook Svart 15.April.2015 kjøp noe om heter saubermann fra maxxol.no fjerner alt og ingen sjolder. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 15.April.2015 Del på Facebook Svart 15.April.2015 Lady OLJE maling. En skvett owatrol som mykner å mal. Sitter som fy bare det er rengjort ordentlig. Blir mykt å fint litt voldsomt bare for og fjerne noen skjolder :-) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.April.2015 Del på Facebook Svart 15.April.2015 Skaien tåler mange runder med rødsprit, ingen fare! Ellers så er godt såpevann et godt tips. Maling av et så fint trekk ville ha vært helt uaktuelt for min del i alle fall... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
FM 8-12 Svart 15.April.2015 Del på Facebook Svart 15.April.2015 Voldsomt? Vaske 4ganger er mer jobb. Mer søl, mer fukt samt dårligere resultat enn en god vask påfølgt av maling Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.April.2015 Del på Facebook Svart 15.April.2015 Har du virkelig møkkete skaiputer/stoler, kan du dyppe en dott av aller fineste type stålull i rødsprit og gni rent. Har brukt det selv, og det funker fantastisk godt uten å skade skaien. Også ypperlig til møkkete fendere. Du kan også bruke en svamp med skrubb på den ene siden, men stålull er bedre. Etterpå kan vinylen/skaien med fordel behandles med vinyl/skai fornyer fra f.eks. AutoGlym. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
index Svart 15.April.2015 Del på Facebook Svart 15.April.2015 Voldsomt? Vaske 4ganger er mer jobb. Mer søl, mer fukt samt dårligere resultat enn en god vask påfølgt av maling Ditt valg. Jeg ville ikke ha klint inn trekket med maling hvis det hadde latt seg rengjøre, samme hvor mye jobb det var. Hvis det ikke hadde latt seg rengjøre uansett, ville jeg ha trekt opp på ny. Ikke malt. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
boble65 Svart 15.April.2015 Del på Facebook Svart 15.April.2015 Ditt valg. Jeg ville ikke ha klint inn trekket med maling hvis det hadde latt seg rengjøre, samme hvor mye jobb det var. Hvis det ikke hadde latt seg rengjøre uansett, ville jeg ha trekt opp på ny. Ikke malt. Word! Så ungdommen sei :-) Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 15.April.2015 Del på Facebook Svart 15.April.2015 Prøvde stålull å rødsprit på noen flekker i fjor. Funket det. Men synes skaien ble matt. Selv etter innsetting av spenol. I år har jeg dampvasket alle putene mine. De har aldri vært så hvite i min tid som eier av båten Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Lars H. Svart 15.April.2015 Del på Facebook Svart 15.April.2015 På fjesboken fant jeg et tips om å behandle skai med Spenol etter rensing, og det fikk meg til å tenke på en utslitt hudsalong jeg har her hjemme. Så jeg gikk løs på den med Spenol på en svamp. Og det ga et overveldende resultat! Alle sitteputene var slik den ubehandlede delen på bildet viser, og resultatet for de behandlede områdene sier sitt. De mest slitte feltene tok jeg en ekstra runde på etter at Spenol'n hadde trukket inn noen timer, og det var prikken over i'en. Jeg har tidligere forsøkt med skinnpleiemidler, men Spenol'n var mye bedre, - til en 10-del av prisen! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
boble65 Svart 15.April.2015 Del på Facebook Svart 15.April.2015 På fjesboken fant jeg et tips om å behandle skai med Spenol etter rensing, og det fikk meg til å tenke på en utslitt hudsalong jeg har her hjemme. Så jeg gikk løs på den med Spenol på en svamp. Og det ga et overveldende resultat! Alle sitteputene var slik den ubehandlede delen på bildet viser, og resultatet for de behandlede områdene sier sitt. De mest slitte feltene tok jeg en ekstra runde på etter at Spenol'n hadde trukket inn noen timer, og det var prikken over i'en. Jeg har tidligere forsøkt med skinnpleiemidler, men Spenol'n var mye bedre, - til en 10-del av prisen! Lars H. jøss.. Hvem hadde trodd at spenol funker til slikt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.April.2015 Del på Facebook Svart 15.April.2015 Ja, men hvorfor ikke? Når den er god for hender, spener og jur, hvorfor ikke på huden fra en okse? På skai/vinyl har jeg ikke testet Spenol, men det var til det bruket anbefalingen på fjesboken var. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
boble65 Svart 15.April.2015 Del på Facebook Svart 15.April.2015 Ja, men hvorfor ikke? Når den er god for hender, spener og jur, hvorfor ikke på huden fra en okse? På skai/vinyl har jeg ikke testet Spenol, men det var til det bruket anbefalingen på fjesboken var. sant sant, ble litt imponert :-) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 15.April.2015 Del på Facebook Svart 15.April.2015 Skal du i siste instans male, må du bruke vannbasert maling. Oljemaling er ikkje å tilrå. Sitér dette innlegget Link to post
Andvik Svart 15.April.2015 Del på Facebook Svart 15.April.2015 De hvite Scott brite svampene sammen med biltema vinyl rens er helt supert på skai og vinyl. Vask svampen i en bøtte vann innimellom. Tørk over med tørr klut. Enkel og raskt gjort. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.