Åsabu Startet 14.April.2015 Link til dette innlegget Startet 14.April.2015 Jeg skal montere mitt Bravo 3x drev selv. Ble fortalt på verkstedt at jeg måtte legge tetningsstoff mot mellom drev og belg. Hvor legger jeg dette tetningsstoffet? Er det på innsiden av den blanke ringen som ligger i enden av belgen? (se bildet) https://baatplassen.no/bildearkiv/38/38235/dsc_000002.jpg Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 14.April.2015 Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 Mener det er i andre enden av belgen. Inn mot transomen, der ved slangeklemma. Se her: http://www.mercstuff.com/ujointboots.htm Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Åsabu Svart 14.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 Men det er vell i forbindelse med bytte/skifte av belg. I mitt tilfelle er det i forbindelse av montering av drev. Vet at noen bravo 3 drev har hatt problemer med tetningen mellom drev og belg og dermed fått vann inn i belgen. Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 14.April.2015 Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 Skal du bytte belgen eller bare montere på drevet? Belgen skal limes i begge endene når den byttes. Hvis du bare skal montere drevet kan du legge lim/pakningsstoff på stussen av belgen som du ser i ytterkanten av den blanke klemringen du peker på. Det er slik jeg pleier gjøre det og det har fungert greit hittil. Sitér dette innlegget Link to post
Åsabu Svart 14.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 Jeg skal bare montere på drevet. Skal jeg da legge tetningsstoff der hvor fingeren min holder eller lengre inne på innsiden? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 14.April.2015 Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 Ok. har bare hørt/lest om "der inne" som jeg henviste til. Har hatt bravo 2 drev i mange sesonger og drevet av flere ganger. Aldri limt ytterst. Blir klemt / ekspandert ytterst når du skrur på plass drevet. Godt mulig noen limer her ytterst også ?? Fra samme link, for Bravo I,II,III : This boot comes with 1 clamp and 1 expander sleeve. It is recommended to use glue on the boat end and lots of soapy water inside of the bell housing end to help while driving the sleeve in. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Åsabu Svart 16.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 Da snakket jeg med mekaniker og limet skal legges i den sorte pakningen som er under metall ringen Det er den sorte pakningen som drevet støter mot. Brukte da Locktite pakningssilikon. Den holder godt tett og er enkel å fjerne når drevet går av om høsten. Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 17.April.2015 Link til dette innlegget Svart 17.April.2015 Det er ikke sort pakning du ser, det er stussen på belgen som jeg nevnte istad. Men det er riktig sted å legge lim/tetningsstoff. Sitér dette innlegget Link to post
Åsabu Svart 17.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2015 Helt riktig Marius. Bare jeg som ikke oppfattet helt hva du mente når du skrev stussen. For meg så det ut som en pakning drevet støtet mot, men det er selvfølgelig stussen/enden av belgen man ser. Men uansett er det her drevet treffer og på bravo 3 er det anbefalt å lime her med pakningsilikon. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.