Bjørn Løvjomås Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Det må jeg si. Ble en lang etappe I går. Og en bra en I dag og. Godt jobbet.. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
fluefiskeren Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Ja, dette gikk jammen unna. Flott skute! Fint navn forresten, forrige båten vår het Navicula Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Grattis med nye flotte skip, Moro å følger med på AIS og her på BP . Lurer på hvor mange liter diesel brukte du på turen.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Navic II Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 dette gikk så fort at jeg ikke rakk å få med meg tråden før dere var i havn. :D Men steike for ei flott skute!! Sitér dette innlegget Link to post
Sørenga Svart 25.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Anslagsvis 900 l diesel. Vi har stort sett hatt surfebølger hele veien og sånn sett hatt et lavere forbruk enn forventet. Ingen vesentlige problemer underveis. Det har vært en fantastisk tur. Nå ligger båten trygt i Lohavnen. Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Ja, dette var artig. Takk til Sørenga og Kjetil Princess i tilleg til de to andre mannskapene for en hyggelig og artig tur. Det var morsomt å være med og se på et gôdt samarbeide med å få skuta trygt frem. Og lykke til Kjetil P med en fantastisk båt. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Poseidon Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Gratulerer med vel gjennomført tur Sørenga!Litt overrasket over at dere valgte å gå på vestsiden av Kvitsøy, istedenfor å følge hovedleden sørover Feisteinsfjorden Men ellers regner jeg med at du kjente igjen mye av det som vi har terpet på i D5L-kurset :wink: Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Sørenga Svart 26.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 Takk for det. Ikke beste rutevalg ved Kvitsøy ser jeg. Men kjente igjen mye fra kurset, og det var nyttig. Gleder meg allerede til neste runde. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 26.April.2015 Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 Det var jo grei skuring det. Gikk dere mye innaskjærs? Da vi tok turen i fjor (bav 37) gikk vi fra Karmøy kl 0700 og gikk innaskjærs fra Lindesnes. Passerte Kristiansand ved firetiden og var i Arendal ved 1900 tiden. Non stop. Holdt oss innaskjærs helt til etter jomfruland neste dag og tok lunsjen på svenner. Fra Hvasser og inn Oslofjorden er det jo som regel flatt hav og ruta fra Arendal til Drøbak gikk på åtte timer inkl lunsjen. Sitér dette innlegget Link to post
Sørenga Svart 26.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 Vi gikk nesten kun utaskjærs hele veien.. Brukte 9 timer fra Kristiansand til Oslo, med lunsj og bunkers i Kragerø. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 26.April.2015 Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 .... Men kjente igjen mye fra kurset, og det var nyttig. Gleder meg allerede til neste runde. Det var hyggelig å høre! Vi satser på en ny runde med både D5L og D5LA til høsten igjen, med nye læreplaner - og nye utfordringer. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Halling Svart 26.April.2015 Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 Gratulerer med ny båt. Hvor mange nautiske mil ble det? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.