Biam1 Startet 15.April.2015 Link til dette innlegget Startet 15.April.2015 Hei er det noen Marex 77 eiere/ tidligere eiere som hadde problemer med at vann samlet seg i en STOR vanndamm oppå bakre del av kalesja. Satte på ny kalesje og den så ut til å passe fint på alle kalesjefester mm, men henger litt slakt ned på taket bakre del av kalesje. Der samler det seg vann (blir endel tyngde). Hadde håpet å slippe å flytte noen fester ol. for å stramme den ytterligere...Er kalesje etter original mal fra Hansen Protection. Nå må jeg hele tiden passe på og få vekk denne vanndammen når deg regner!! UFF :( //Wester Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 15.April.2015 Link til dette innlegget Svart 15.April.2015 Kan du ikke få "produsenten" av kalesja til å sy den om litt (stramme den opp) i stede for å flytte festene? kalesjeduk slakker seg normalt litt når den blir våt også. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Worry II Svart 15.April.2015 Link til dette innlegget Svart 15.April.2015 Om du, forsiktig, benner fremre bøyle oppover, så du får den litt mer buet.. Hjalp for meg på min, men pass på å bøye/presse opp helt midt på. Jeg fikk "toppen" litt off midten. Jeg er ganske sikker på at det hjelper masse. Min ble helt fri for vanndam. Verdt et forsøk,... og.. gratis ! Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 15.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2015 Takk WorryII. Du mener da bakre bøyle? Er bakre del av kalesje det gjelder. Har bare en bøyle bak.. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 16.April.2015 Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 (redigert) ja, så klart, Wester Jeg mener jeg bøyde opp både den bakre og den midtre litt i samme slengen. Problemet er jo størst når du ligger på land. Pass på så du ikke benner istykker festene. Redigert 16.April.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 16.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 Er så supert med spiss kompetanse på Marex holiday her ?? jepp, er nok værst når den ligger i krybben på land. Min står ikke helt vannrett i krybbe. Heller litt fremover.. Husker du om du tok bøylene ut av kalesje når du bøyde de litt? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 16.April.2015 Link til dette innlegget Svart 16.April.2015 (redigert) Husker du om du tok bøylene ut av kalesje når du bøyde de litt? Jeg gjorde det med kalesjen på, fra innsiden mens jeg stod på gulvet. Ble så irritert over at jeg fikk vanndammen i hue når jeg tråkket opp på dollbordet Redigert 16.April.2015 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 19.April.2015 Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Vi hadde samme problem på en tidligere båt. Vi løste det med å lage et stag som gikk på midten mellom kalesjebøylene. Da fikk vi løftet den delen som hadde dammen. Husker ikke om problemet ble fullstendig løst, men det ble i alle fall mye bedre. Dette staget hadde en "klo"i hver ende istedet for fast brakett, så det var enkelt å sette den på, eller ta den bort, når kalesjen skulle opp eller ned. Fikk delene på Camping gården ved Kjellstad. Sitér dette innlegget Link to post
Biam1 Svart 19.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2015 Takk for tipset fusebox! Smart ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.