New Attitude Startet 15.April.2015 Del på Facebook Startet 15.April.2015 (redigert) Hei, Jeg har forsøkt å søke i forumet, og har funnet spm ang lav lyd i ekstern VHF høyttaler. Men, jeg har ingen lyd i det hele tatt i min. Har to høyttalere i cockpit (seilbåt) som er koplet til stereo inne i båten. Jeg vil kunne høre VHF i cockpit , så da tenkte jeg det var smart å kople den ene høyttaleren til ekstern 3.5mm jack/ekstern høyttalerutg på VHF. Ingen lyd i det hele tatt; høyttaler fungere på stereo. Strøm er et mysterium for meg :-( NAViCOM RT- 450 DSC Innspill tas i mot med takk Redigert 15.April.2015 av Attitude (see edit history) Sitér dette innlegget Dufour 40 Performance Link to post
bc45 Svart 15.April.2015 Del på Facebook Svart 15.April.2015 Sikker på at du har koblet høyttalerkabelen riktig i jacken, pluss til pluss og minus til minus? Sitér dette innlegget Link to post
slim shady Svart 15.April.2015 Del på Facebook Svart 15.April.2015 Tror du må unngå å koble VHF mot stereo høyttalere,da du kan svi av inngangen på stereoanlegget,når det blir sending på VHFen. Derfor er det vanligvis egen høyttaler utgang til egen høyttaler. Sitér dette innlegget Link to post
New Attitude Svart 16.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2015 Har prøvd begge +/- kombinasjoner. Har ikke ikke koblet via stereo; har bare brukt en av stereohøyttalerene som var montert fra før (den er frakoblet stereoanlegget) Sitér dette innlegget Dufour 40 Performance Link to post
Dykker Svart 16.April.2015 Del på Facebook Svart 16.April.2015 Å koble feil polaritet på audio ut skal gi lyd uansett, men membraen (spolen) på høytaleren vil da trekke seg inn i stedet for ut hvis feilkoblet. Ved feilkobling på den ene høytalerutgangen vil man få fasefeil, da den ene høytaleren slår inn og den andre ut. Føles som man har "dott" i det ene øret. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 16.April.2015 Del på Facebook Svart 16.April.2015 Litt på tynn is her, men kan det ha noe med motsatanden - OMH - å gjøre. Bilstereohøytaler har vel 4 ohm, og en ekstern høytaler til VHF (sjekket en på Seatronic) har 8 ohm. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Dykker Svart 16.April.2015 Del på Facebook Svart 16.April.2015 P=U^2/R. Ikke noe med impedansen (vekselstrøms-resistansen) å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
New Attitude Svart 16.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2015 Takk for raske tilbakemeldinger. Når jeg vet at høyttaler virker, så blir vel neste steg å skru løs ekstern høyttaler fra gammelbåten (den virker) og teste ut den. Om jeg tenker rett, så om den da ikke virker, må det være et problem med selve VHFen eller høyttalerutgang? Sitér dette innlegget Dufour 40 Performance Link to post
New Attitude Svart 16.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2015 hmmm, da har jeg koplet hodetelefoner til VHF utgangen, og da ble det jaggu llyd (!) La øret heeelt inntil høyttaler, og da var det faktisk en svaak susing fra squelch (hørte den vel ikke pga vinden i går). Da er det å sjekke tidligere tråd på området. Sitér dette innlegget Dufour 40 Performance Link to post
bc45 Svart 16.April.2015 Del på Facebook Svart 16.April.2015 Da kan du prøve med en høyttaler med høy følsomhet. Du får kjøpt de som er beregnet på vhf. Sitér dette innlegget Link to post
New Attitude Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Da var alt i skjønneste orden - det var selve jackpluggen (inn) som var defekt. Sitér dette innlegget Dufour 40 Performance Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.