Jump to content

Navicom RT- 450 DSC VHF, ingen lyd i ekstern høyttaler

New Attitude

Recommended Posts

Hei,

Jeg har forsøkt å søke i forumet, og har funnet spm ang lav lyd i ekstern VHF høyttaler. Men, jeg har ingen lyd i det hele tatt i min.

Har to høyttalere i cockpit (seilbåt) som er koplet til stereo inne i båten. Jeg vil kunne høre VHF i cockpit , så da tenkte jeg det var smart å kople den ene høyttaleren til ekstern 3.5mm jack/ekstern høyttalerutg på VHF.

Ingen lyd i det hele tatt; høyttaler fungere på stereo.

Strøm er et mysterium for meg :-(

NAViCOM RT- 450 DSC

Innspill tas i mot med takk

Redigert av Attitude (see edit history)

Dufour 40 Performance

Å koble feil polaritet på audio ut skal gi lyd uansett, men membraen (spolen) på høytaleren vil da trekke seg inn i stedet for ut hvis feilkoblet. Ved feilkobling på den ene høytalerutgangen vil man få fasefeil, da den ene høytaleren slår inn og den andre ut. Føles som man har "dott" i det ene øret.

Takk for raske tilbakemeldinger. Når jeg vet at høyttaler virker, så blir vel neste steg å skru løs ekstern høyttaler fra gammelbåten (den virker) og teste ut den. Om jeg tenker rett, så om den da ikke virker, må det være et problem med selve VHFen eller høyttalerutgang?

Dufour 40 Performance

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...