Estelle Startet 16.April.2015 Del på Facebook Startet 16.April.2015 Jeg har en Buster XXL. På denne er det montert en Zinkanode nederst på hekken. Da jeg tok vårpussen i år oppdaget jeg at denne anoden var helt som ny, dvs. ikke spor av tæring. Jeg sjekket at anoden hadde god kontakt med bart metall, noe som den hadde. Båten ligger i egen bøye som er festet med tau - ingen metalldeler er i kontakt med båten. Heller ingen andre båter i nærheten av båtplassen. Mitt spørsmål er om det er normalt at det ikke tæres på denne anoden. Noe som er galt? noe jeg bør sjekke? Bunnen av båten så ellers helt fin ut, ingen spor etter tæring... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 16.April.2015 Del på Facebook Svart 16.April.2015 Hva er det egentlig denne anoden skal beskytte? Skroget er vel grunnet og bunnsmurt, og motoren har sine egne anoder? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Estelle Svart 16.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2015 Tja, det kan du si. Riktig at båten er grunnet og bunnsmurt. Ja, motoren har egne anoder. Trodde den skulle beskytte skroget...?..., men kanskje jeg tar feil? Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 16.April.2015 Del på Facebook Svart 16.April.2015 Har du aluminiumsanoder paa motoren ? Isaafall kan det hende at sinkanodene er beskyttet av aluminiumsanodene. Ellers kan det vel hende, som index nevner, at bunnsmurningen er saa tett at skroget ikke har noen bar aluminium i kontakt med vann, isaafall vil ikke anoden taeres. Sitér dette innlegget Link to post
Estelle Svart 16.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2015 usikker på hvilket materiale anodene på motoren er laget av. Har en Yamaha F150, antar at jeg har "std" yamaha anoder, men altså usikkert hvilket materiel. Tenkte også på om bunnstoffet rett og slett kan være så tett at andoden ikke tæres Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.