Jump to content

Hvordan vaske/rense tau?

Popeye70

Recommended Posts

hvis du syns det blir mye ball å ha tauet i vaskemaskina så er et triks å «fingerhekle» det slik at det ikke blir så mye vas å ta opp igjen. 

Det funker like bra å bruke varmtvann i bøtte på dekk i båten med Milo, som å ta det med inn i maskina. Her hørt rykter om at flere campingvogn-folk baserer klesvasken på bøtter i vogna og en bumpy ride. 

1 hour ago, rm84 said:

Det funker like bra å bruke varmtvann i bøtte på dekk i båten med Milo, som å ta det med inn i maskina.

Nå er det opprinnelige spørsmålet mitt ganske gammelt og ikke aktuelt lenger, men jeg løste det med bøtte og vann foran huset. Selv med masse såpe og vann luktet skyllevannet det høgg langt nedover gata, så jeg endte med å spyle hele gata så langt ned som slangen min rakk.

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Eika skrev for 8 timer siden:

Når jeg leser de siste innleggene, så innser jeg hvor godt jeg har det aleine :) 

Joda, ser poenget ditt, det er helt sikkert deilig å være singel av og til. Men det er fint å ha en kone også, f.eks. når man skal lage barn :giggle: 

Forøvrig har vi to stykk Miele vaskemaskiner, og jeg bruker den eldste til hva jeg vil, ikke noe problem. Der har det gått både forøyningstau og blytau :thumbsup: Holder allikevel en knapp på å legge dem på belegningssteinen foran huset og spyle over med høytrykkspyleren :smiley:

Komodo skrev Just now:

Joda, ser poenget ditt, det er helt sikkert deilig å være singel av og til. Men det er fint å ha en kone også, f.eks. når man skal lage barn :giggle: 

Barn? Det har man da ikke tid eller råd til, med alle de dyre hobbyene man har :) 

men jeg kan da være med på å trene på hvordan man lager barn, så lenge det ikke blir noe mer enn trening 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...