byggmester bentl Startet 18.April.2015 Del på Facebook Startet 18.April.2015 Hei Har Rana 530 HT LUX Suzuki DF50 NORDflex NF90 kit ( styring hydraulisk, komplett sett ) Slik jeg ser det er det ikke mulig å montere denne styringen på Suzuki DF50 ? Sylinderen monteres på motorbraketten og er dobbelvirkende ( typen med stag opp til motor fra ene siden av sylinderen ) Ser ut som at det ikke lar seg gjøre å tilte opp motoren etter montering, pga sylinderen står i veien for "styrekult festet" ( eller hva det kalles :) ) Noen som kjenner til dette ? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 18.April.2015 Del på Facebook Svart 18.April.2015 (redigert) Hadde Nordflex MF150 på min (forhenværende) Honda 90, funket helt fint, til slutt iallefall. Når man fikk alt slik det skulle være. Måtte bl.a. slipe litt aluminium vekk fra den sorte braketten pga. at akterspeilet mitt er ganske tykt, så fikk ikke tiltet motor helt opp til stopp. Samt montere korrekt styrestag (men det fulgte jo med i pakken). Måtte få ettersendt en bolt som passet til 10 mm-hullet i styrestaget. Er det NF90 eller MF90 du har ? Det finnes en utgave med og en uten tilbakeslagsventil. Med ventil er nok å foretrekke. http://www.seasea.se/Category/Id/7002 Redigert 18.April.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Cral Svart 17.Juni.2016 Del på Facebook Svart 17.Juni.2016 Gammel tråd, men kanskje trådstarter får varsel, og kan fortelle meg hvordan han løste problemet? Har samme motor, og samme styring, og utformingen på suzukien gjør at dette ikke helt passer sammen. Sitér dette innlegget ~Cral Link to post
Teerex Svart 17.Juni.2016 Del på Facebook Svart 17.Juni.2016 (redigert) Jeg byttet motor i fjor, fra Honda 90 til Mercury F115. Beholdt samme styringen og den funker fint fortsatt (MF150 styring). Nå har Hydrodrive Nordflex fått en ny type styresylinder med styrestag på begge sider, som nok er mere stabilt enn bare på en side. En utfordring var det at stammen var kortere enn på Hondaen (selv om begge har lang stamme) så måtte ha motoren helt ned på akterspeilet. Dermed kom festeørene på styresylinderen i konflikt med akterspeilet (og den motorboltplata jeg ønsket å ha på innsiden) ved tull tilt opp. Måtte slipe av noen millimeter av festeørene og motorboltplata samt sette den elektroniske tiltsperren i rett høyde for å kunne få motor tiltet helt opp av vannet. Redigert 17.Juni.2016 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Cral Svart 18.Juni.2016 Del på Facebook Svart 18.Juni.2016 Sjekket med leverandøren, og dette er løsningen, vurderte en å lage det selv, men jeg var usikker på hvor mye det eventuelt måtte tåle. Prisen var litt værre... 169 euro. Ny sylinder koster koster jo ikke langt fra det samme... Legg til frakt, og man kommer på nærmere 2ooo,-Båtpenger er ikke som andre penger. Sitér dette innlegget ~Cral Link to post
Cral Svart 20.Juli.2016 Del på Facebook Svart 20.Juli.2016 Og så fant man samme vare i norsk nettbutikk til 680 kr..http://www.boatparts.no/rekvisita/styring/hydraulisk-styring/tilbehor/forlengelse-av-avstand-mellom-sylinder-og-festene-pa-motor.htmlSelvfølgelig etter å ha montert og fått shiten til å virke. frakt og mva var jo mer når jeg kjøper det fra produsent. Sitér dette innlegget ~Cral Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.