hebbelille Startet 18.April.2015 Del på Facebook Startet 18.April.2015 Hei. Håper på lit hjelp her... finner ikke ut av det selv. Jeg har en Garmin GPSmap 182C med en tilligges modul GDS 20. denne sto i båten da jeg kjøpte den, så jeg kjenner ikke til installasjon av dette. Men jeg hold på i båten i går og skulle trekke opp noen nye strømkabler til en annen installasjon jeg skulle gjøre, og der den GDS 20 står bar det lit trangt, så jeg koblet av den kabelen som går til sonden (hadde da ikke på plotteren) men det var strøm på i båten og GSD 20'n hadde strøm på og det blinket i den røde lampen på boksen (både før og etter jeg tok ut kabelen) Lit seinere skulle jeg ut med båten og slå på plotteren (Garmin gpsmap 182C) og får da en alarm som ikke vil gi seg, den piper hele tiden, å det kommer da opp en tekst i bunn av skjermen " mistet kontakt med sonar" står på engelsk, men oversatt :D denne meldingen gir seg ikke, å har brått ikke noe ekkolodd Har nå prøvd alt jeg kan komme på, koblet av kontakten igjen, så slått av all strøm i båten, koblet på igjen alle ledinger, slått på strøm og startet opp plotteren, Samme alarm/ Varsel komme opp igjen, og går ikke vekk. prøvd flere rekkefølger i oppkobling men med samme resultat Om jeg kobler vekk den kontakta som går til sonaren, slutter alarmen. å plotter funker som kun kartplotter uten ekkolodd, men jeg vil ha med ekkolodde..... Når jeg går inn i menyen og ned på com, og får opp comportene har jeg to å velge mellom, der port en ser ut til å være den som er i bruk av ekkolodde, men jeg får ikke bruke pil tasten ned får å velge noe i den porten, den teksten som står der er lys grå som (ikke aktiv) Eneste jeg ikke har prøvd enda er en fabrikk reset, som man kav velge i en meny, men vet ikke om det hjelper.. Håper noen har kjennskap til denne og kan gi meg noen info om hva jeg skal gjøre. På forhand takk for all innputt. Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
Team Colibri Svart 19.April.2015 Del på Facebook Svart 19.April.2015 Sjekk at ikke du bøyde en pin i en av kontaktene, og gi de en dash kontaktspray. Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.