Jump to content

Vaske båt med Microl og "steamer" - For drøyt? Andre tips?


Rs2-GTi

Recommended Posts

Har ribbet en sunket Bayliner 2455 (se annen tråd) og skal nå vaske den ned for å bli kvitt olje og diesel. Da den gikk ned ble dette selvfølgelig jevnt fordelt over hele båten i det lekkasjen oppstod. 

 

Når jeg kjørte lastebil brukte vi Microl og varm steamer for å gjøre rent (melketankbil), og det ble alltid gulle rent. Jeg hadde tenkt å kanskje prøve den kombinasjonen på båten. Men jeg lurer på om noe slikt blir for drøyt for en glassfiberbåt? Erfaringer? 

 

Eventuelt erfaringer med andre ting som virker. Sliter med å finne en enfase dieselsteamer, så mulig det blir en vanlig høytrykkspyler uten varmvann. Tenkte ta dette neste helg. 

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

For future referance; jeg vasket med høytrykkspiler som ble matet med varmvann sammen med microl, ingen problemet. Prøvde også Globex 80 og felgvask med oksalsyre. Mulig det kan skade glans, men på en gammel båt var det ingen forskjell i allefall. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...