Jump to content

evinrude elan 35 hk 96 mod, går ikke rent på høyere turtall

Amund1234

Recommended Posts

hei! jeg har en evinrude elan 35 hk, det er en 96 modell. den starter fint og går men så fort jeg kommer opp i litt turtall går det ikke noe fortere, den begynner bare og riste, kan nesten virke som en sperre, eller at den kutter på den ene sylinderen. men da jeg har kjørt litt å motoren begynner å bli litt varm blir den mer å mer normal. lurer på hva det kan være, om det kan være en sperre eller om det er noe annet. jeg la ut et innleg ifjord og, da fikk jeg tips om å bytte stator/tennspole, å det brukte jeg 3600 på, men hjalp ikke, jeg har byttet alle pluggene og pluggledningene, å det er gnist på alle pluggene,har også renset forrgaserene, og for 2 år siden var den på verste og byttet cdi boksen, som kostet 8000, men hjalp ikke, har hat den på verksted en gang til men dem fant ikke ut noe. er det noen her som vet om noe det kan være? takk på forhånd  :smiley:

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har renset forrgaserene bensinfiltere bytta plugger målt coiler bytta cdi boks og tennspole, har hørt at det kan være den bøyla som sitter på enden på tennpluggen men jeg aner ikke hvordan den skal være eller om det er det.. Kan noen komme med noen forslag ellernoe?har veldig lyst til å få den til å gå til sommer

• 4 uker senere...

Flere med samme problem,ser ut til at optisk sensor kan være problemet+riktig type tennplugger

http://www.thehulltruth.com/boating-forum/196212-35-hp-johnson-3-cylinder-never-ending-problems-2.html

hadde en slik hvor optisk sensor køddet det til for meg i 2 sesonger.  Kunne funke helt fint - så kuttet den en sylinder, helt til den ble kald igjen.  En gang stoppet den helt og nektet å starte igjen.   Men startet opp som om ingenting hadde skjedd etter å blitt slept hjem, ca 18 nautiske mil.   Da ble det liksom nok ....  :headbang:   og en yamaha F40 ble kjøpt inn

fin motor, når den gikk, men ikke så mye trøkk i den (bortskjemt med yamaha 40 2T/4T...) 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...