Big Horn Svart 29.April.2015 Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Fin båt, men dyptgående på 2,4m skaper en del begrensninger i uthavn..... Sitér dette innlegget Link to post
Siglo Svart 29.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Er det forskjellen fra 1,90 til 2,40 som er avgjørende? Dessuten bor jeg på Vestlandet. Hadde dypgående vært viktigst, hadde jeg kjøpt den Feeling 39'en med senkekjøl som nettopp ble solgt. Gjorde ikke det, så 2,40 lever jeg med. Sitér dette innlegget A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper Link to post
Big Horn Svart 29.April.2015 Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Hva so er avgjørende og ikke avgjørende er det du som til syvende og sist avgjør. Du spurte om råd Sitér dette innlegget Link to post
Siglo Svart 29.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Noen som aner ca. kostnad for å bytte rodrigg? Sitér dette innlegget A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper Link to post
Nevermind Svart 29.April.2015 Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Tror jeg ville kontaktet http://www.southerncross.nopå det spørsmålet, og evt. vurdert rodrigg opp mot alternativer såfremt det ikke medfører andre utgifter som gjør at de totale utgiftene overstiger eller er rimelig nært det det vil koste å bytte rodriggen. Sitér dette innlegget Link to post
Siglo Svart 29.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.April.2015 Godt tips. Kan fort bli mye som må byttes ved et skifte til wire, er jeg redd. Men verdt å sjekke. Ser ikke at rodrigg gir meg noen fordeler som turseiler uten andre ambisjoner enn å ha det gøy. Sitér dette innlegget A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper Link to post
Sun Flyer Svart 30.April.2015 Link til dette innlegget Svart 30.April.2015 (redigert) Dobbelpost Redigert 30.April.2015 av Sun Flyer (see edit history) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sun Flyer Svart 30.April.2015 Link til dette innlegget Svart 30.April.2015 Spør hos seilmaker Iversen. Tror det koster mindre enn f.eks et nytt storseil. 2,4 er ingen problem på vestlandet. Hvis du drar til Danmark og Tyskland kan du oppleve at ikke alle havner har dybde nok der hvor dieselfyllingen er. Det er en bra båt. Hvis det dukker opp en sun fast 40 er den kanskje et "flatbanket myggfittehår" bedre på kryss. Hvis bytter til dyformwire i riggen blir det omtrent like bra. Det er jo ikke sikkert den trenger å byttes heller, men det er vanskelig å inspisere Rod. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Siglo Svart 30.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2015 Innser at det meste i denne kategorien har rod rigg, så kommer vel ikke unna. Skal høre med Seilmaker Iversen. Sitér dette innlegget A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper Link to post
Framtia Svart 30.April.2015 Link til dette innlegget Svart 30.April.2015 http://www.heibergrigg.no/brukt_bat_pro.pdf Sitér dette innlegget Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.