Jump to content

Tips til velseilende turbåt, omtrent 40 fot

Siglo

Recommended Posts

Er det forskjellen fra 1,90 til 2,40 som er avgjørende? Dessuten bor jeg på Vestlandet.

Hadde dypgående vært viktigst, hadde jeg kjøpt den Feeling 39'en med senkekjøl som nettopp ble solgt. Gjorde ikke det, så 2,40 lever jeg med.

A ship in port is safe; but that is not what ships are built for. Sail out to sea and do new things. -Grace Hopper

Spør hos seilmaker Iversen. Tror det koster mindre enn f.eks et nytt storseil. 2,4 er ingen problem på vestlandet. Hvis du drar til Danmark og Tyskland kan du oppleve at ikke alle havner har dybde nok der hvor dieselfyllingen er. Det er en bra båt. Hvis det dukker opp en sun fast 40 er den kanskje et "flatbanket myggfittehår" bedre på kryss. Hvis bytter til dyformwire i riggen blir det omtrent like bra. Det er jo ikke sikkert den trenger å byttes heller, men det er vanskelig å inspisere Rod.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...