Fusentast Startet 19.April.2015 Del på Facebook Startet 19.April.2015 (redigert) Min glassfiberseilbåt fra '70-tallet har et dollbord av teak, som nå begynner å bli ganske slitent. Det er solid, hel ved, men det er stygt og flisete, spesielt midskips. Tidligere eiere har tydeligvis fikset det halvhjertet, med formtre og et par påskrudde kobberstykker. Det rette hadde sikkert vært å skifte dollbordet, men jeg har ikke det som skal til, og det ville vært en altfor for stor jobb nå. Jeg vurderer imidlertid å forsterke det med lange stykker syrefast stål eller aluminium. Er det noen som har erfaringer eller tanker om dette? Burde jeg absolutt gå for syrefast, eller vil aluminium gjøre nytten? Eller kobber? Vil den beste måten være å bruke gjennomgående bolter, og et metallsykke på hver side av dollbordet? Og er dette i det hele tatt en god ide? Redigert 19.April.2015 av Fusentast (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
godthaab- Svart 19.April.2015 Del på Facebook Svart 19.April.2015 Legger du ut bilde er det lettere og komme med tips :) Sitér dette innlegget Prosjekt: Godthaab Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.