Jump to content

HåkonBV

Recommended Posts

Det er nok sopp som har kost seg med rester fra den tidligere overfaltebehandlingen.

 

Det beste jeg har funnet til hypalon etter å ha prøvd alle de ulike produsentene som har produkter til hypalon pongtonger, er Viking Pro-Marine. Uheldigvis har de ikke distributør i Norge, men det er enkelt å få det tilsendt fra utlandet.

 

Først bruker du Pro-Marine sin rens Rib-Shine http://www.force4.co.uk/pro-marine-ribshine.html#.VTSuCqY55bs som tar de flekkene du har på under 30 sek - spray på og tørk av. Men det er så sterkt at du må ikke la det ligge på for lenge, så bruk det på mindre flater av gangen. Både Jotun, og jeg tror også, Hempel har produkter som heter ribshine - det er ikke det samme!!!

 

Deretter legger du på Pro-Marine sin Pro-Tection http://www.force4.co.uk/pro-marine-pro-tection.html#.VTSucKY55bs. Enkelt å bare smøre utover i jevnt lag og la det tørke.

 

Dette holder hele sesongen slik at måkeskit og møkk renner av. Og pontongene er blanke til ut på høsten og gjennom vinteren. Renser du ikke godt nok blir heller ikke effekten så god på finish, så vær nøye med rensingen.

 

Alle de andre fra Jotun, Hempel, 3M, 303, Meguiar, Armor All- osv har vært ok (fryktelig dyre), men varer kun et par regnskyll eller vask og så er det på igjen. Og jeg er lat, men vil ha båten til å vare og da er dette her i en annen liga enn de andre. Artic-Blue i Oslo tok det inn tidligere, men deres båter har skiftet til "fabric style" pongtonger så da trenger man ikke samme type vedlikehold.

Link to post
Share on other sites

Aceton. Vaska hele RIBen i Aceton i dag. Blei fin som ny. Satte inn med Colleritte voks etter behandling for å gjøre overflaten motstandsdyktig

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

Har ikke sett så mye mer på det, testet ut sitronflasken i går, det ble litt bedre men trenger noe sterkere... Vurderer å bestille det som alfaalfa anbefalte men fraktkostnaddene var skyhøye så mottar gjerne flere tips :)

Jeg har brukt Promarine i flere år.

Det beste jeg har testet.

Det får du hos Aks trading på Fornebu eller så er det andre som leverer i Norge.

Fantastisk produkter.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...