Jump to content

Forskjell mellom NB og Viknes?

Marwin

Recommended Posts

Mange årsaker her, markedet bestemmer og  Viknes er dyre & holder seg meget godt i pris. NB er konkurs og det kan kanskje ha litt og si også.

Begge båttypene er bra, bare og velge den som passer best.

Angående sjøegenskaper så er NB og foretrekke ved sjø inn aktenifra og siden, mens Viknes er bedre på sjø forfra.

En del NB 870 er undremotorisert, denne båten bør ha minst 250hk. Yanmar 222 som mange har blir for snaut med ferielast. NB 820 med Yanmar 222 er bra. Skroget tåler bra med fart. Disse leveres også med hekkaggregat.

Noen litt eldre NB har vært delvis selvbygget/ halvfabrikat.

Viknes er stort sett ok motorisert. med 184 hk i 830 skroget  & ca 220-250hk i 880 skroget gjør at man når "fornuftig" marsjfart med god margin.

Etter egen erfaring med Vines over flere år og tusen timer så kan jeg skrive under på at båen er godt sammenskrudd og tåler mye juling. Bruker den til tur og fiske året rundt og er ute i allslags vær.

Lykke til.

Vår siste båt en NB 32 er vi veldig fornøyd med.

Spesielt badet som har høyde nok til mine 189cm og separat dusj nisje.

Båten er godt sammenskrudd og har gode løsninger, som passer våre behov.

Jeg klarer ikke å se at det er kvalitetsmessige forskjeller fra eks Viknes og Saga.

Forskjeller er der og da blir det smak og behag som avgjør.

Jeg lot kona velge hvilken båt som skulle velges, Noe som bare kan anbefales

Lykke til med båtkjøp

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...