Fanafjord Startet 20.April.2015 Link til dette innlegget Startet 20.April.2015 Jeg handlet båt og nå skal det jo handles både det ene og det andre av utstyr. Jeg bor i Bergen og jeg har vanligvis bare stukket innom Maritim (som har det meste) eller Biltema (som har noe). Men nå skal jeg kjøpe både vanntank, kjølekompressor, pumper og en del annen dill og jeg ser at spesiellt SeaSea har greie priser. Har noen generell erfaring med SeaSea, Seatronics (netthandel) i forhold til Maritim (der jeg kan handle over disk). Finnes det noen andre (netthandel) som er å anbefale? Noen som utmerker seg med virkelig konkuransedyktige priser? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Herman Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Min erfaring er at ingen er billigst på alt. I forbindelse med utstyr for installasjon av septiktank, måler og tømming fra dekk, fant jeg ut at Seasea var billigst på noe, og Maritim på noe. Når det gjelder elektronikk liker jeg å handle hos Seatronic. De er kunnskapsrike, også liker jeg å støtte frittstående butikker som ikke er en kjedebutikk. VHF-kabel og antenne kjøpte jeg hos Permo. Hyggelig fyr. Siden "jeg hadde seilbåt" sendte han kabel og antenne med regning. "Seilbåteiere er alltid ærlige folk, så det har jeg ikke noen problemer med"... Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Hulda Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Bruker vanligvis Seatronic. Folkene som jobber der har årevis med erfaring. Dessuten holder de kunderegisteret oppdatert. De kjenner meg, og vet eksakt hva jeg har kjøpt og når. Kjekt når jeg trenger noe som skal linkes inn i det jeg har fra før, eller om jeg trenger en reservedel. I dag trengte jeg filterpatron, greit på lager, kjettingskjøt- på lager, kabelsnutt til Garmin. Ikke på lager, kommer om et par dager, sender SMS når den kommer. Pris for snutten 400 kroner. Jeg kan ta snutten inn fra UK, pris GBP 10 (ex VAT), frakt og handeling UK, GBP 18, pluss frakt og MVA i Norge. Det lønner seg rett og slett ikke å ta snutten inn fra UK. Og er det noe feil, kan jeg bare reklamere til Seatronic. Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Seatronic er ok på elektronikk, ellers benytter jeg Maritim en del også. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
.Snorre Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 I tillegg til de over har jeg god erfaring med nett båt og marineshop begge har greie priser og er rask med forsendelsen. I Bergen handler jeg over disk hos maritim eller aller helst hos Bestmarin i åsane. Bestmarin har lager status i butikk tilgjengelig på nett noe maritim ikke har... Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Jeg har brukt Seatronic i Moss til elektronikk.Kjempefornøyd med oppfølgingen da min Standard Horizon bærbare VHF begynte å krangle etter ett år. I Bergen bruker jeg Marinesenteret i Sandviken til å handle over disk, også Marine-og industrisalg (nå Faanessen?). Maritim har ting, men sjelden kunnskap. Det har også Europris. Du får det du betaler for. Sitér dette innlegget Link to post
Vindøyet Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 I de senere år har jeg brukt mer og mer Seasea i stedet for Maritim. Synes Seasea har bedre kampanjepriser på merkevarer. Men Watski har også bra utvalg og produktkompetanse. Elektronikk/el-utstyr kjøper jeg hos Seatronic. Nå bor jeg i rekkevidde for alle fire så jeg handler ikke på nett. Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Det er varierende priser på utstyr i butikkene. Jeg har kjøpt endel, og handler både på Seatronic, Maritim og SeaSea. Har bare gode erfaringer så langt med alle. Men skulle jeg kjøpt elektronikk ville nok Seatronic i utgangspunktet stå øverst på lista. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 20.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 (redigert) Takk for gode tips. Seatronics ser jeg har mange fornøyde kunder. Og så var det et bra tips med Bestmarin og Marinesenteret her i Bergen. Redigert 20.April.2015 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Ballard Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Jeg har handla en god del hos Seatronic, over internett, og opplever folka der som kunnskapsrike og kundevennlige. Kan anbefales !! Sitér dette innlegget Link to post
larss Svart 20.April.2015 Link til dette innlegget Svart 20.April.2015 Hei Jeg har handlet på alle de overnevnte plassene. Og som sagt tidligere, noen er billige på noe mens andre er billigere på noe annet. Prisen er en ting men servicen ved feilbestilling eller en reklamasjon teller jo også litt, og den får en ikke testet før noe skulle oppstå. Og om ikke noe oppstår så er det jo bare prisen som teller. Har ved reklamasjon hatt veldig god erfaring med nettbåt så dem får bare godord fra meg. larss Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Sjekk også marine og industri i bergen sentrum. Mye bra produkter der og. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
JRK Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Har stort sett også bare gode erfaringer, men opplever at Seatronic har den beste produktkunnskapen blant disse tre. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 http://nettbaat.no/Synes også Nettbåt er bra. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Stokken er også en bra nettbutikk når man vet hva man vil ha, og de har det i sortimentet. Sitér dette innlegget Link to post
romsabonden Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Du kan jo kikke på batutstyr.net der er det også mye gøy, grei nettbutikk. Sitér dette innlegget Link to post
tommyl Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 (redigert) Hei, http://mjosservice.no/Jeg har brukt de 4 ganger på kjøp av Lowrance produkter(plottere i det øvre skitet siden 2008). Syntes Lowrance leverer gang på gang. Har vært i behov for service en gang og fikk utrolig god service av Pronav i Egersund som står bak Lowarance i Norge. Bra kunnskap, god service og fine priser.... Tommy Redigert 21.April.2015 av tommyl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 21.April.2015 Link til dette innlegget Svart 21.April.2015 Har handlet ifra Maritim, Seatronic, Nettbaat og Marineshop med bare gode erfaringer. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
arkmarin Svart 22.April.2015 Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 (redigert) Jeg bruker Seatronic, da de har absolutt den beste service. For et par dager bestilt jeg to høyttalere fra de. Jeg hadde skrevet 2, men det viste seg å være to par. De ringte meg for å høre om jeg skulle ha 2 par, dvs 4 høyttalere. Dermed unngikk vi at jeg ble sittende med to ubrukte høyttalere, men de fikk et noe mindre salg. Jeg har flere ganger skrytt av Seatronic, her på BP, for deres fantastiske service. En venn av meg skifter ut og fornye all sin elektronikk om bord nå. Han tok kontakt med Seatronic og fikk gode råd i hva han burde velge av utstyr. Etter å ha fått avklart hva han trengte ba han om tilbud på dette fra flere forhandlere, også i USA. USA var billigst. Seatronic hadde ikke laveste pris av norske forhandlere, men de ble valgt pga av enestående god service. De fikk da en ordre på rundt kr 100.000. Redigert 22.April.2015 av arkmarin (see edit history) Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Fanafjord Svart 22.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Da har jeg ut fra en helhetsvurdering gått for Seatronic. Det ble i første omgang varmtvannstank, kjøleaggregat, pentrypumpe og en del deler og slanger. Gøy å bruke penger på båt :-) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Festina_Lente Svart 23.April.2015 Link til dette innlegget Svart 23.April.2015 Og gøy å vente på pakke i posten! Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 23.April.2015 Link til dette innlegget Svart 23.April.2015 Gøy å bruke penger på båt :-) Hehe, til en viss grad ja:-). Seatronic gir allltid god service. Seasea også. Maritim sin nettbutikk er raske og effektive. Synes Maritim Slependen er litt sure... Sitér dette innlegget Link to post
powerpuff Svart 23.April.2015 Link til dette innlegget Svart 23.April.2015 (redigert) Når det gjelder elektronikk og thruster o.l utstyr, så kan jeg anbefale Høcom, de var billigst når jeg oppgraderte min båt, og har veldig god kompetanse på det de selger... Har også gitt veldig god telefon support når jeg skulle koble opp utstyret Redigert 23.April.2015 av powerpuff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 23.April.2015 Link til dette innlegget Svart 23.April.2015 Jeg har handlet en del på West system, alltid god service og hyggelig når jeg ringer å bestiller, nå har de fått nettbutikk også. Ellers er mitt inntrykk at prisene varierer en del, ingen er billigst på alt... også liker jeg å få kataloger hjem i posten, sitte å bla litt for å finne ting jeg ikke visste jeg trengte :-) Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
Fjordgubbe Svart 23.April.2015 Link til dette innlegget Svart 23.April.2015 Har i samband med sjølvbyggarprosjekt handla mykje på nettet. Har handla ifra Maritim, Seatronic, Nettbaat og Marineshop med gode erfaringer. Maritim er den største, men eg er ikkje like imponert over utvalet. Her er Marineshop veldig bra. Likar og godt Nettbåt. Ellers svarar det seg med stor handleliste, då kan du få både 10 og 15 prosent og fraktfritt levert. Når det kjem til dyrt elektronisk utstyr kjem Høcom og Mjøscervise klart best ut. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.