Jump to content

Vet noen om en nøyaktig nivåbryter uten kule?


Mastiff

Recommended Posts

Jeg har kjøpt inn Biltemas billige pumpe med nivåbryter, men den etterlater seg omtrent 2,5 cm vann i båten. Dette er faktisk mindre enn de fleste dyrere modellene på markedet, de er fra 3 cm og opp. Men saken er at selve pumpen drar helt greit ned til i underkant av 1,5 cm. Siden denne båten er flatbunnet, hadde det vært greit å kunne utnytte alt pumpen har. Da med en ekstern nivåbryter. Problemet med dem er at de som regel er av typen som åpner seg på kanskje 4-5 cm og lukker seg igjen et godt hakk lavere. Er det noen som vet om en nøyaktig nivåbryter, altså en som både bryter og kobler til på samme nivå, eller iallfall mye nærmere? Jeg vil både ha lite vann i båten og unngå at pumpa går tørr. Det må jo i så fall være uten den lille kula som ligger i de vanlige jeg har funnet (Clas, Biltema, Jula osv). Jeg ser at Maritim selger noe de kaller en "snap switch", en Ocean 12A. Betyr det at den fungerer sånn, eller er det bare et uttrykk de syntes var kult fordi det var engelsk? :lol:

Link to post
Share on other sites

Det finnes massevis av sensorer som benytter ledningsevne. Dvs. ingen bevegelige deler. Du kan installere to i forskjellig høyde og legge opp så pumpa først starter når vannet når den øverste, men ikke stopper før det forsvinner fra den nederste. Den kan i prinsippet stå 1 mm over bunnen.

 

Du kan f.eks bruke denne.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...