AleksO Startet 20.April.2015 Del på Facebook Startet 20.April.2015 Hei, Noen tanker om denne båten? http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=56840144&ref=fas Takk for svar! Sitér dette innlegget Link to post
Sjantimann Svart 21.April.2015 Del på Facebook Svart 21.April.2015 Hei! Flott båt! Maxi-eier selv (108) og stor fan. Solide, velseilte saker. Det ser ut som et velholdt og glad båt! Epoxy-behandlet, mye nytt utstyr, blank og fin. Ser ut som om eieren har tatt godt vare på den. Det store ankepunktet er motoren. MB-5'en er gammel og saltvannskjølt, og har nok ingen reell verdi. Disse korroderer, og selv om det er en solid, kraftig motor, er den nok definitivt over "best før"-datoen. At motoren ble "overhalt" av forrige eier ville jeg ikke funnet noen trøst i. Også litt mistenkelig at det ikke ligger ved noen bilder av den. Er vanskelig å sjekke hvor langt korrosjonen har kommet, så ville anbefale å få en proff til å kikke på den før et evt. kjøp. Her kan det nok prutes litt også ;) Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 21.April.2015 Del på Facebook Svart 21.April.2015 Hei! Flott båt! Maxi-eier selv (108) og stor fan. Solide, velseilte saker. Det ser ut som et velholdt og glad båt! Epoxy-behandlet, mye nytt utstyr, blank og fin. Ser ut som om eieren har tatt godt vare på den. Det store ankepunktet er motoren. MB-5'en er gammel og saltvannskjølt, og har nok ingen reell verdi. Svar fra en annen Maxi 108 eier: Så enig med Sjantimann - på alle måter. Båten så bra ut, prisen er OK, mye gjort. Maxidekalene er delvis nye og på plass! Når det gjelder MD5 så er det vel sant som han sier, men jeg har nå en sånn også - og det er ikke noen dårlig motor i utgangspunktet! Vanskelig å få topper til dog. Men det er jo seilbåt du skal ha? Sitér dette innlegget Link to post
AleksO Svart 21.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2015 Takk for svar :-) ja har fortstått at det er si som så med denne motoren. Jeg er ganske grønn så derfor er det vel alltid fint å flere meninger. Båten mangler septiktank som det er nå og noe fuktighetsproblemer ved vinduene (det er vel relativt vanlig på disse båtene). Blir prøveprosjekt for å bo i :) Sitér dette innlegget Link to post
AleksO Svart 24.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2015 Rennemerker ved vindu, luke, fuktig/vått under dyner - normalt for årstiden? Taket på innsiden er også byttet ellers ser jo båten flott ut, manglende vårfiks, må opp og blåses av. Liten lyst å kjøpe katten i sekken, bør man gjøre en inspeksjon av kjøl og seildrev osv for korrosjon? Selger er hyggelig og svarer godt på alle spørsmål. Har snakket med en annen kar i stavangerområdet med en fenix uten landestrøm og varme men med septik og alt av gjennomføringer vinduer etc er byttet - toppstand, samme prisklasse, sistnevnte selger sa jeg kunne passe på å komme ned for å se båten på land. Seile hele landet opp som første tur må vel ansees som en grei utfordring takk igjen for alle tips / tanker. Er student og dette blir boprosjekt, så satser ganske 'mye' Sitér dette innlegget Link to post
njal Svart 25.April.2015 Del på Facebook Svart 25.April.2015 Hei. Jeg har hatt min maxi fenix i noen år nå, du kan lese om den her: https://baatplassen.no/i/topic/109784-livet-med-tortuga-maxi-fenix/ Jeg mener Fenix er en veldig bra båt. Den båten ser grei ut den. Jeg liker ikke de hvite skottene men... Jeg vil tro MD5en vi holde mange år, bare sørg for at kjølingen er god. Det er en veldig enkel motor. Jeg vil tro du kommer til å savne rulleforstag. Min hadde ikke det når jeg kjøpte båten, men jeg har ettermontert det. Husk at slikt er dyrt å ettermontere. Du burde sjekke at båten er helt tett. Min har ikke fukt under madrassene, men er vel litt tørrere her på østlandet. Det er også lurt å sjekke at det ikke er noen skader rundt kjølboltene inni båten. Sitér dette innlegget Båten min:Livet med Tortuga, Maxi Fenix 28 fot Link to post
AleksO Svart 25.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2015 Hei og takk for svar! Skal lese tråden din, rulleforstag har båt nr to. Selv om det er en mye mer krevende tur føles det ut som jeg i det minste må dra å se på båten. Har i underkant av to måneder på meg å få hjem båten, det burde gå for en glad amatør :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.