Jump to content

Blande LED og vanlige halogenpærer?

walker

Recommended Posts

Prøvde bruke en "gammeldags" analog dimmer som reduserer spenningen på et par LED-spotter (Frilight Nova). Fungerte til en viss grad, selv om lyset flimret en del på laveste nivå. Men det jeg la merke til var at spottene ble varmere enn normalt, så derfor tok jeg dem ut for å se litt nøyere på dem. Det virket som en del av varmen kom fra elektronikken bak printkortet der diodene sitter. Prøvde så å kjøre spottene uten å dimme dem ned, da virket det som holdt de lavere temperatur (kjente bare etter med hånda, ikke med termometer, så målingene var ikke direkte nøyaktige akkurat). Men gikk i alle fall til innkjøp av dimmere tilpasset LED, vil ikke risikere for mye varmeutvikling og eventuell brann i tilfelle de ikke tåler slik spenningsredusert dimming. Ser at de pulsregulerte dimmerne dimmer jevnere og ikke fører til ekstra varmeutvikling bak spottene, så vidt jeg kan kjenne.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...