Jump to content

Sliten kalesje - begynner å bli morken/å revne.

strawberry

Recommended Posts

Var vel litt for optimistisk. Håpet på ett år til!? Nå er det for sent å bestille ny for denne sesongen. Kalesjen begynner å revne sømmene. Det kan jeg neste ihop! Noen steder revner den ved siden av glidelåsene! Noen tape som kan redde sesongen fra den komplette katastrofe? Kan sikkert klippe remser av kalesjestoff og legge over, men, i tilfelle, hva slags lim! Råd og tips please! - og JA, jeg skal bestille ny i god til høsten!

På forhånd takk!

Strawberry

Redigert av strawberry (see edit history)

Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten!

For å "redde" sesongen går det ann å legge på ny duk på de skadde/utsatte delene. Problemet ar at når det begynner slik er det som regel 

flere plasser hvor det er dårlig. Går det opp i en søm, er også det et varsel på at sømmene generelt er dårlig.

Har reparert to slike "dårlige" kalesjer i det siste. Det er mye arbeid og det blir fort en del timer av det. Skal man sy over sømmer pluss reparere hull på en medium stor kalesje, går det fort en 300 -600  m tråd.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...