Worry II Startet 22.April.2015 Link til dette innlegget Startet 22.April.2015 Heisann ! Det er som regel intervaller på dette i servicemanualen på de respektive maskiner, men jeg lurer egentilg bare på om dette er noe dere har rutine på selv, eller settes det bort ved service ? Dere som ikke følger servicehefte, eller har gammel maskin, hvor ofte gjøres dette ? Gjøres det overhodet ? Tenkte for egen maskin, at ved normalt 150-170 timer drift i året burde dette demonteres og renses hvert 2. eller 3. år. Hva mener dere motorskyndige ? Det er jo enkelt for oss som tørr å skru.. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 22.April.2015 Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Har aldri gjort det. Dvs. varmeveksler. Jeg kommer til å vente til motor stiger på temp. Jeg har eid i 5 år. motor er 30 år. Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart 22.April.2015 Link til dette innlegget Svart 22.April.2015 Hadde oppe både varmeveksler og oljekjøler nå i vinter på min Vp tmd70c for første gang siden vi kjøpte båten for 10 år siden. Når eller om det har vært gjort før aner jeg ikke. Vet ikke i farten hvor mange timer det har blitt på disse årene vi har hatt båten men noen hundre er det. Hadde jeg visst at kjølerne var så rene og fine inni hadde jeg aldri åpnet de. Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 23.April.2015 Link til dette innlegget Svart 23.April.2015 Som taunus så gir jeg det ikke en tanke før tempen stiger Sitér dette innlegget Link to post
Hank Svart 23.April.2015 Link til dette innlegget Svart 23.April.2015 Kjører inn systemrens på saltvannsiden noen dager før sjøsetting hvert år for å forebygge gjengroing. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.