hawthorne Startet 25.April.2015 Link til dette innlegget Startet 25.April.2015 Vurderer å montere ekkolodd på plastbåten av typen River. Disse båtene er støpt i polyetylen plast. Hvordan et dette å skru i? Kan det evt limes på (svinger festes i kloss, som limes til skrog)? Sitter lim og tettemidler fast i denne plasten? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Jeg hadde samme utfordring når jeg skulle sette ekkolodd på jolla vår (Steady). Bore og skru ønsket jeg ikke å gjøre av frykt for lekkasjer. Du får heller ikke samme holdfasthet som i glassfiber. Lime på en kloss vurderte jeg også, men det er ikke bare-bare å lime i dette materialet. Et alternativ kan være å sveise fast en tykk platebit/kloss av polyetylen, som er byggematerialet. Jeg valgte å lage en brakett som er skrudd i akterspeilet. Det er jo av x-finer. Den er også justerbar slik at jeg kan løfte den opp slik at den ikke graver seg ned i sanda dersom vi drar båten opp på ei strand. Kan sjekke om jeg har et bilde av innretningen. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
hawthorne Svart 25.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Dette var en god idé. Tar gjerne i mot bilder. I grunn merkelig at svinger-fester (ferdig kloss etc) ikke er standard på båter. For dumt å måtte lage redor felgen løsninger, når produsentene enkelt kunne lagt noe universelt. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Hadde visst allerede lastet opp to bilder, har nok vært oppe før dette temaet. Som du ser er det noen rustfrie biter som er sveiset sammen. Vinkel-stålet som er skrudd i akterspeilet er 50x50. Dette var bare kapp jeg hadde liggende i garasjen. Man tager hva man haver Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.