jensemann2 Startet 5.Mai.2005 Del på Facebook Startet 5.Mai.2005 Forrige helg fikk jeg koking i motoren da kjølevannsinntaket trolig tettet seg. Det åpnet seg igjen, og alt fungerte normalt. Men nå ryker motoren litt på alle turtall. Mister også litt kjølevann, samt at den er varmere enn før. Den ryker ikke ved oppstart, men begynner å ryke litt etter ca 10 minutter kjøring. Kan det være noe galt med ferskvannspumpen? Eller hva med termostaten? Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 5.Mai.2005 Del på Facebook Svart 5.Mai.2005 Toppakning og motortopp?? Mister du kjølevann så er det bare å håpe at det kun er pakningen. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Mai.2005 Del på Facebook Svart 5.Mai.2005 Jeg vet ikke hva slags motor du har, men en del topplokk tåler ikke selv den minste overoppheting. Toppen vrir seg og pakningen går. Hvis det er slik hos deg, bør toppens planhet sjekkes før sammenmontering. Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 5.Mai.2005 Del på Facebook Svart 5.Mai.2005 Hei Det første jeg ville sjekket var impeller. Viss denne er tør kjørt kan denne være ødelagt. Det kan tenkes at det passerer så lite vann i kjølesløyfe slik at du får varmere motor, varmere kjølevann ut eksos. Dvs du får damp ut eksosrør ( Hvit røyk). Kanskje også så varm motor at den kaster ut vann fra ekspansjonstank. Vil tro at du ved å kjenne/ se på kjølevannet ut eksosrøret kan gi en indikasjon på om dette er tilfelle. Som sagt ville jeg sjekket Impeller Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 5.Mai.2005 Del på Facebook Svart 5.Mai.2005 Smaapala har helt rett i sine antakelser, noe jeg burde tenkt på som alternativ en. Termostater går ofte åt skogen ved overoppheting. De fleste åpner helt, noen få lukker. Sjekk gummiimpellern først. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 5.Mai.2005 Del på Facebook Svart 5.Mai.2005 I tillegg til å sjekke impeller ville lånt meg et verktøy for å trykke ferskvannskretsen. Da eliminerer du evt. lekkasje i topppakning. De fleste bilverksteder har dette for å sjekke radiatorer nå den står i bilen. Sitér dette innlegget Link to post
kapptein Svart 5.Mai.2005 Del på Facebook Svart 5.Mai.2005 I tillegg til å sjekke impeller ville lånt meg et verktøy for å trykke ferskvannskretsen. Da eliminerer du evt. lekkasje i topppakning. De fleste bilverksteder har dette for å sjekke radiatorer nå den står i bilen.] I gamle dager ble vel dette gjort bare ved å tre en avklippet sykkelslange over bilens radiatortopp og pumpe inn så mye luft som mulig. Kanskje det fungerer stadig?? Sitér dette innlegget Mjøssamlingene Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.