roesok Startet 25.April.2015 Link til dette innlegget Startet 25.April.2015 Skal foreta vårsjekk på en 3-4 år gammel Mercury 60 EFI 4-takt. Dvs. skifte av filter, motor- og girolje + litt til. Har stående noe gammel Valvoline (ca 10 år) 10W-40 olje, kan den brukes? Ser at det er 10W-30 som er oppgitt som standard, koster ikke så mye så kanskje best å kjøpe nytt og 10W-30. Bør en da satse på dyr Quicksilver olje eller er Biltema sin like bra (299,- for 4 l.)? Har en følelse av at det ikke har så stor betydning så lenge spesifikasjonene er lik. Når det gjelder girolje derimot så mener jeg å ha lest at det er vesensforskjell på billig Biltema olje og Mercury/Quicksilver sin egen. Så der blir det nok "merkevare". Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Kiekhaefer Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 (redigert) Biltemas 4T olje er sikkert helt ok, Quicksilvers sin gearolje er meget bra så den er vel kanskje å anbefale. Ellers er ikke motoroljen til Quicksilver så dyr , se link. http://www.ravnsgarage.no/deler-og-utstyr/olje-lakk-smoring-og-kjemi/olje/oil-syn4c-gl-3-3 Redigert 25.April.2015 av Verado (see edit history) Link to post
roesok Svart 25.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 4 l. til 339,- er nesten samme pris som Biltema, og trolig et ennå bedre valg. Mener å huske at lokal forhandler hadde en betydelig høyere pris, men skal sjekke.. Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Kiekhaefer Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Ravn's har greie priser og et godt utvalg av det meste i deler. Link to post
trulsant Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Tror det er ca 400 for helsynt quicksilver olje på Remvik Standal, ikke så galt for synt girolje heller. Trodde jeg ble "lurt" til å betale det hvite ut av øynene når de anbefalte det her ett år, men ble positivt overrasket. Longlifeolja til bilen er mye dyrere... TA Link to post
Teerex Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Quicksilver High Performance gear lube er det beste valget for girhuset iallefall. På motor er det helt greit å fylle på denne her Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
gbraen Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Når det gjelder motorolje skal man bruke med spesifikasjon FC-W. Girolje er vel GL-4 på de der. Link to post
Kiekhaefer Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Tror det er ca 400 for helsynt quicksilver olje på Remvik Standal, ikke så galt for synt girolje heller. Trodde jeg ble "lurt" til å betale det hvite ut av øynene når de anbefalte det her ett år, men ble positivt overrasket. Longlifeolja til bilen er mye dyrere... TA Det er nok ikke helsyntetisk olje men syntetic blend og det er det samme som delsyntetisk olje. Utenbordsmotorer anbefales som regel ikke å kjøre på helsyntetisk. Link to post
glalaks Svart 25.April.2015 Link til dette innlegget Svart 25.April.2015 Brukte bare Biltema oljer i fjor.. Var fin ennå etter 80-90 timer.. Ble samme i år også.. Jeg har suzuki df140.. Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn