Førstefender Startet 26.April.2015 Del på Facebook Startet 26.April.2015 Har nå en sånn kolbe på ca. 6 liter som må pumpes for å få vakuum i. https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/garasje/garasje-og-verksted/oppsug-av-spillolje/oljeskiftpumpe-650213/ Selv med varm olje må det pumpes ofte og tok flere timer å få byttet olje på to motorer med ca. 10 liter i hver. Byttet i høst, så en stund til ennå.. Noen som har erfaring med denne? koblet opp med kompressor: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Olje-og-Fett/Oljesuger-manuelltrykkluftdrevet-2000028386/ Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 26.April.2015 Del på Facebook Svart 26.April.2015 Har en lik pumpe fra Jula jeg også. Ikke hvet jeg men min pumpe tømte min Yanmar med 12 liter Olje i løpet av få minutter. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.April.2015 Del på Facebook Svart 26.April.2015 Jeg har også en slik pumpe lik den fra Jula, og den funker helt utmerket. Den fra BT er sikkert grei den også, men å dra med seg en kompressor (dersom en har det), høres ut til å være mye styr. Da etterpumper jeg heller for hånd. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
_Torgeir Svart 26.April.2015 Del på Facebook Svart 26.April.2015 Har den fra biltema, fungere fint men du trenger en bra kompressor. Går veldig tregt med en liten. Kan også håndpumpe med BT sin. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 26.April.2015 Del på Facebook Svart 26.April.2015 Samme erfaring som Torgeir med BT sin. Har en 20 liters kompressor, med den går det fint. Men som alltid, lurt å kjøre oljen varm opp til 60 grader før du går i gang, da flyter oljen mye lettere ut. Sitér dette innlegget Link to post
Haakon Svart 26.April.2015 Del på Facebook Svart 26.April.2015 funger supert om olja er varm, ta med deg ei 25l kanne så du kan ha spillolja på, ( gamle maursyre kanner får du gratis på Felleskjøpet) Sitér dette innlegget Link to post
Kyst1 Svart 26.April.2015 Del på Facebook Svart 26.April.2015 Biltema sin fungerer kjempebra ! Sitér dette innlegget Gjør som folk flest - BRUK VEST ! Link to post
Førstefender Svart 26.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2015 Vet ikke helt hva jeg evt. kan gjøre galt med Jula sin, men med max vakuum og varm motor går det utrolig sakte.. kjenner det er en "vinkel" et stykke ned i oljepeile hullet, kan kanskje ha noe og si? Blir litt mer "greier" med kompressor, men en runde til til bilen kan jeg leve med. Har en 2hk kompressor, med 24 liters tank, regner med at det burde holde? Motorene er forresten Volvo Penta KAD 42 Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 26.April.2015 Del på Facebook Svart 26.April.2015 Jeg stappet sonden ned i peilerøret på min yanmar 6lp,og da søg den nesten ikke i det hele tatt. Koblet meg så inn på røret som peilepinnen går ned i,og da var motor tom på noen minutter.(9-10 liter) Sitér dette innlegget Link to post
_Torgeir Svart 26.April.2015 Del på Facebook Svart 26.April.2015 Min kompressor gir 300l/m, det gikk fint. Sjekk at det ikke kommer dritt enden på slangen. Jeg måtte blåse slangen ren av og til. Koble rett på røret som cosmic sier er veldig effektivt men bruk slangen til slutt, ikke sikkert peile-røret går til bunns. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 26.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.April.2015 Takker for svar, tror jeg må teste ut den trykkluftdrevne oljesugeren. Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 26.April.2015 Del på Facebook Svart 26.April.2015 Jeg er blitt anbefalt denne oljesugeren: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=57520052&searchclickthrough=true&searchQuery=oljesuger Har ikke kjøpt den enda. Sitér dette innlegget Link to post
Vår Sommer Ro Svart 25.Juni.2015 Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 (redigert) Kan ikkje sjå at noken nevner at sponset/påfyllingslokket bør være av når ein suger ut olja? Men da seier seg kanskje sjølv. Eg skal hvertfall på Biltema å kjøpe ein slik i dag :-) Redigert 25.Juni.2015 av Vår Sommer Ro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.