tilinfo Startet 26.April.2015 Link til dette innlegget Startet 26.April.2015 Hei, Jeg skal bytte ut min gamle YSE12, men sliter med å finne info om hvordan jeg løsner propellakslingen fra gearet. Er det nok å fjerne de fire boltene, eller må jeg også "åpne" hele klemflensen? Hva med evt. andre akslingsfester? Er det noe annet som må "åpnes"? Tanken er å gjenbruke aksling og propell så jeg vil helst slippe å demontere for mye. Hva gjør jeg for å få ut motoren? -Ja, jeg vet det trengs både vask og stell ;) Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 26.April.2015 Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 det er nok å skru ut boltene mellom flensene og slå ned en kile eller et huggjern mellom fensene hvis de har satt seg litt så kan du enkelt trekke akslingen bakover Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 26.April.2015 Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 er foresten intresert i å kjøpe det giret du har der hvis du vil selge å ikke prisen er for høy du ser jeg mangler noen deler :) Sitér dette innlegget Link to post
tilinfo Svart 26.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 Takk for svar, @båt 45 -Da forstår jeg det ikke er annet enn disse boltene (og litt rå makt) som holder akslingen. Vi kan sikkert bli enige om giret, men jeg demonterer det ikke fra motoren Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 26.April.2015 Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 Ser at du sannsynligvis har en låseskrue i tillegg . Det er en umbrako skrue som spissen er boret inn i akselen. Den må også skrues ut. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
båt 45 Svart 26.April.2015 Link til dette innlegget Svart 26.April.2015 ikke hvis han bare skal trekke bak flensen samt aksling Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.