Pettern1972 Startet 27.April.2015 Del på Facebook Startet 27.April.2015 Har nettopp byttet ut den gamle shureflo vannpumpen med en ny whalepumpe. Har kun kaldtvann. Den gamle plastkranen på pentry skal også skiftes ut.ser en del kraner er utstyrt med bryter. Hva er egentlig denne til? Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.April.2015 Del på Facebook Svart 27.April.2015 Til vannpumper uten trykksensor. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Pettern1972 Svart 27.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2015 Aha, sånne enkle pumper du dytter opp i vannkanna. Bare å klippe av ledningen å late som ingenting altså. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Lars H. Svart 27.April.2015 Del på Facebook Svart 27.April.2015 (redigert) Du trengte vel ikke å dytte de opp noe sted, men når du åpnet kranen slo du samtidig på strømmen til pumpen med bryteren. Steng kranen, og dermed av med strøm til pumpen. Egentlig enkelt og greit. Redigert 27.April.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pettern1972 Svart 27.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.April.2015 Jeg mente at de var beregnet til slike pumper som dette Lars https://www.maritim.no/pentrypumpe-1#.VT7BnoGhzqA Greia er at jeg har ikke varmt vann, må ha ei kran som jeg kan vippe opp tuten på, så jeg får lukket igjen lokket over kummen. Samtidig gir pumpen 11.5liter og 3 bar trykk, så den må tåle litt mere trykk enn de enkle plastkranene Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Cheyenne Svart 28.April.2015 Del på Facebook Svart 28.April.2015 Du må være litt forsiktig med en krane som har bryter hvis du kobler den til et trykkvannsystem. Denne kranen er ikke beregnet på noe særlig trykk.Stor forskjell på pumpe som starter med bryter når du åpner kranen som er trykkløst når du stenger igjen og trykkvann som bygger opp trykk når du stenger. Sitér dette innlegget Link to post
bert Svart 28.April.2015 Del på Facebook Svart 28.April.2015 Hei Båtbua har både enkle og dobble til å vippe ned . Solide og bra kraner. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.