Jump to content

Feste lensepumpe i enkeltbunnet alubåt - noen lure triks?

Mastiff

Recommended Posts

Alubåten er ikke selvlensende, derfor trenger den en lensepumpe (selv om den også kan kjøres tom for vann når den kommer opp i plan). Jeg har kjøpt en helt grei pumpe på Biltema, og jeg tenkte jeg kunne lime den fast med Sicaflex 11FC (som vel er Sicas versjon av Tech-7, tror jeg). Det satt i aluminumsbunnen, men ikke på bunnen til pumpa, så den løsnet igjen da jeg prøvde å sette oppi resten av pumpa. Er det noen som har en gode idé som kan gjøres uten å bruke noe gjennomgangs i bunnen? Det er ingen steder den skal stå som den kan festes til noe annet, så den må festes i bunnen.

Takk, jeg har tenkt på det, men slått det fra meg. Jeg vil ikke heve pumpa i det hele tatt hvis jeg kan unngå det, for båten er flatbunnet bakerst. Et annet alternativ jeg tenkte på, var å sette fire klosser, foran, bak og på hver side av pumpa og bruke strips eller strikk fra dem for å holde den nede, men det blir seende så jalla ut. Opplegget blir ikke skjult av noe.

Vel, i aluminiumen satt det veldig godt! Jeg må skjære bort limet fra første forsøk med kniv... Jeg bruker ikke noe annet enn limsprøyte hvis jeg kan unngå det,aralditt og sånt er like ille for meg som betongstøping. Det blir alltid galt på en måte... :lol:

Kan jeg forresten bruke rødsprit til å avfette? Jeg har ikke aceton her på hytta. Jeg har det hjemme, men det er to timer unna...

Redigert av Mastiff (see edit history)

Ja, jeg har allerede bryter på lensepumpa, men det er greit om pumpa står fast, og så nær bunnen som mulig, så den får med seg det meste av seg selv. :lol: Men jeg limte den i går på nytt med Sika, etter å ha brukt grovt sandpapir til å rive den opp og avfettet etterpå med rødsprit. Så håper jeg den sitter når jeg kommer ned igjen og sjekker.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...