kjetillunde Startet 28.April.2015 Del på Facebook Startet 28.April.2015 Jeg har kjøpt disse stripsholderne på Biltema som er selvklebende. Siden de sitter dårlig lurer jeg på hvilket lim jeg kan bruke for å feste de til båten? Båten er en Yamarin 4410 og da er det vel gelcoat? Jeg vil ikke bruke Tec7 da det sitter for godt og blir vanskelig å få av igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 29.April.2015 Del på Facebook Svart 29.April.2015 Hmm, ville jo foreslått nettopp noe ala Tech-7. Hva med å bruke veldig lite slik at det ikke blir såå vanskelig å få av igjen. Trykker du den ikke helt mot anleggsflaten vil du jo kunne få en kniv el. lignede i mellom og lett bryte de løs. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 29.April.2015 Del på Facebook Svart 29.April.2015 PL400 siter fantastisk bra på slikt. Skal en ha de vekk er det bare p varme de litt med en varmluftspistol PL400 løsner med 90°C. Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 29.April.2015 Del på Facebook Svart 29.April.2015 Limpistol? typen som du smelter plasttuber? brukte dette når jeg festet ledstrips i gamlebåten, funka fint.. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 29.April.2015 Del på Facebook Svart 29.April.2015 Tech 7 eller NoMoreNails? Jeg har dårlig erfaring med limpistol. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Big Horn Svart 29.April.2015 Del på Facebook Svart 29.April.2015 Araldite er et meget godt stoff som det virker som mange har glemt.......... Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 29.April.2015 Del på Facebook Svart 29.April.2015 Epoxy lim 2 komponent Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 29.April.2015 Del på Facebook Svart 29.April.2015 Bruker mange av disse stripsfestene på jobb (elektriker) og det jeg har erfart er at det lønner seg og avfette stedet man skal lime stripsfeste... En annen ting er at det er forskjellig kvalitet på den dobbelsidige teipen som er på baksiden av stripsfestene. Sitér dette innlegget Link to post
Dostum Svart 29.April.2015 Del på Facebook Svart 29.April.2015 slik som tidligere nevnt....2komp lim... Sitér dette innlegget Link to post
MorganX Svart 29.April.2015 Del på Facebook Svart 29.April.2015 Han skriver jo i første innlegg at han kanskje skal fjerne stripsfestene igjen så da er vel 2 komp lim ikke aktuelt å bruke da det blir merke etter feste om det fjernes. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfare Svart 29.April.2015 Del på Facebook Svart 29.April.2015 (redigert) Har med hell brukt 3M sin dobbeltsidige tape med skum. Da blir det jo 2 lag med skumtape, men 3M'en fester greit til både limet på stripsputa og er mindre kresen på underlaget. Og så er det fullt mulig å fjerne senere. Fortsatt viktig å avfette godt som nevnt over her. Redigert 29.April.2015 av Sjøfare (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 29.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.April.2015 Tror kanskje jeg prøver med et tynt lag tec7 som Torsen67 nevner, så får jeg se om det blir pent den dagen jeg skal ta det vekk. Kan man få vekk tec7 rester? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 30.April.2015 Del på Facebook Svart 30.April.2015 Tror kanskje jeg prøver med et tynt lag tec7 som Torsen67 nevner, så får jeg se om det blir pent den dagen jeg skal ta det vekk. Kan man få vekk tec7 rester? Aceton virker. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Sørlandet2 Svart 30.April.2015 Del på Facebook Svart 30.April.2015 Sørg for at tape, og underlag er varmt. 15 grader eller mer. Og underlag er rent. La holderen stå "over natta" før den belastes. Så vil jeg tro den funker helt fint. Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 30.April.2015 Del på Facebook Svart 30.April.2015 Sjølv er eg stor fan av loctite superlim. Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Popeye70 Svart 30.April.2015 Del på Facebook Svart 30.April.2015 Sjølv er eg stor fan av loctite superlim. Det er jo fint og flott, men kanskje ikke helt optimalt når OP indikerer at han vil fjerne sakene igjen etterhvert... Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Smurph Svart 30.April.2015 Del på Facebook Svart 30.April.2015 Jeg kan bekrefte at en dråpe superlim på holderen fungerer finfint. Har aldri prøvd å fjerne dem igjen, men rester av superlim skal kunne vaskes vekk med aceton. Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Steini Svart 30.April.2015 Del på Facebook Svart 30.April.2015 Superlim kan ein ofte fjerna med barberblad, men da må ver ei blank og fin overflata. Pluss at den er jo gjennomsiktig, så da er jo ikkje så voldsomt sjenerande med ein liten dråpe. Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Lady B Svart 30.April.2015 Del på Facebook Svart 30.April.2015 Har brukt mange slike holdere. Har aldri følt at de sitter dårlig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.