Jump to content

Koble "Ebay Fjernkontroll" til gammel Engbo vinsj

Gew77

Recommended Posts

Hei,

Kjøpte meg noen Kina fjernkontroller, som jeg tenkte å bruke på ankervinsj og thruster.

Har et printkort/kretskort som ser slik ut på ankervinsjen:

bilde

Dette er nummerert fra 1-14 men i motsetning fra kortet på Thruster, så står det ingenting om hvilken inngang som er til hva...

Har noen oversikt over dette?

Og må jeg bruke releer for å gjøre om styresignalene fra pluss til minus på Engbo vinsj og QL thruster?

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Hei, jeg gjorde noe av det tilsvarende med en ny Engbovinsj i fjor. Kjøpte fjernkontroll på Ebay, og denne gav ut + signal ved veksling. Tok to ordinære rele fra Biltema og koblet opp slik at +signal for opp vekslet et rele som gav minus inn på vinsjen for opp. Likeledes +signal for ned vekslet et rele som gav minus inn  på ned. Skjema for de nye vinsjene lå på Engbo, nå Sleipner.

På min vinsj var det egne kontakter for fjernkontroll, men det bør vel gå an å finne dette ved å legge minus parallelt  inn på de aktuelle kontaktene fra den faste bryteren og se hvilke som gir opp og ned.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...