Jump to content

Høyttalere til tak ?

Stjernen !

Recommended Posts

Hei har ett par høytalere som er modne for utskifting.(Har disse gamle sorte firkanta skråskjærte 1 veis)

Men de er skrudd i taket i styrhuset,denne løsningen ønsker jeg og beholde.

Anlegget er bare 4x50w.Så trenger ikke så store høytalere,men vil jo ha grei lyd.

Noen som vet om ett sted de selger høytalere som kan festes i taket 4ohm,helst noen rimlige ?

Jeg har 2 gode marine høytalere liggende,men vil helst slippe og lage hull i båten.

Noen som vet om man kan få noe sett som bygger disse ut evt?Ett slags skråskært rør el lign.

Redigert av Dioden ! (see edit history)

Jeg ser du holder til i Tønsbergområdet:  Bilstereosenteret i Tønsberg har kabinetthøyttalere på hjemmesiden sin: http://bilstereosenteret.no/categories/kabinetthoyttalere    Eventuelt kan du jo sjekke Bilradiospesialisten   http://www.bilradiospes.no/m/shop/?katid=23

Ellers, hvis du er fornøyd med boksene dine, kan jo beholde kabinettene og bytte ut selve høyttalerene. -De er helt sikkert av en standard størrelse for bilhøyttalere (som er standard 4 Ohm). Merk at skruehull ofte ikke vil passe overens, så det kan bli litt tilpassing. Fordelen er at det finnes veldig mye å velge mellom uten kabinett. De gamle kabinettene kamuflerer hvis du skulle spandere på deg litt påkostede høyttalere (mot tyveri).

Pris henger stort sett alltid sammen med kvalitet når det gjelder høyttalere. Gode høyttalere har komponenter som koster penger (f.eks. kraftige magneter).  Du trenger ikke en veldig flott spiller for å høre stor forskjell på gode og mindre gode høyttalere. Bilradioforretninger har gjerne utstilling hvor du kan høre hvor stor forskjellen er.

Lykke til.

Redigert av diplomat (see edit history)

Jeg ser man får kjøpt tomme kasser !

Det hadde jo passet perfekt til mine 6,5 toms ca runde marine høytalere.

men finner ingen kasser til runde høytalere,bare avlange.

Eller så lurer jeg litt på lyden i pioner ts-44.

Tror de blir litt svake !

Ts-x150 likte jeg,synd de kan skrus oppunder hardtopen !

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...