AOG Startet 30.April.2015 Del på Facebook Startet 30.April.2015 Kloakktankens tømmeventil var hard å åpne/stenge i fjor, men etter sjøsetting i år er den enda hardere. Båten (en Bavaria 31 Sport) er bare tre år gammel, så det er neppe pga alder. Er det noen som har tips til hvordan jeg kan bedre dette? Er det kanskje noe jeg kan rense eller smøre med? Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 30.April.2015 Del på Facebook Svart 30.April.2015 Der er det vel en 3" kuleventil i plast fra frittfalltank? Hell på en liten desiliter matolje, og pump inn litt vann etter å ha tømt tanken. Det burde gjøre at den blir lettere. Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 30.April.2015 Del på Facebook Svart 30.April.2015 Jeg byttet både skroggjennomføringer og kuleventiler til Truedesign for et par uker siden. De gamle kuleventilene hadde satt seg (begge på septik). De originale kuleventilene til kjølevann motor og WC inn, er like gode. Septik er hardt miljø for kuleventiler. Truedesign er kompositt og varer lenge. Betjener de med en finger. Båten er 2004 modell. Gamle ventiler Nye Truedesign ventiler Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 1.Mai.2015 Del på Facebook Svart 1.Mai.2015 Pleier å ta en "service" på kuleventiler etter opptak på høsten. Sprayer WD40 eller lign. utenifra samtidig som en betjener ventilen innenifra. Men dette er jo med båten på land da. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 1.Mai.2015 Del på Facebook Svart 1.Mai.2015 Gjør det samme. Skyller først med ferskvann. Fort gjort å spraye de utenfra etter opptak. Men også viktig å betjene alle ventiler jevnlig når båten er på sjøen. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.