Hvitsten Startet 30.April.2015 Link til dette innlegget Startet 30.April.2015 Jeg håper noen som kan fortelle meg. Hva er den største forskjellen mellom å kjøpe en båt med innenbordsmotor eller påhengsmotor ? Jeg husker om en båt, daycruser +/- 20 fot. Kan dere liste opp de viktigste feil og/eller fordeler mellom disse motortyper. Mvh, Hvitsten Sitér dette innlegget Link to post
imens Svart 30.April.2015 Link til dette innlegget Svart 30.April.2015 (redigert) På 20 fot vil eg tru største minuset med innenbords motor er at den stjeler en litt plass ombord. Det finns fleire tråder om samme tema. F.eks.: https://baatplassen.no/i/topic/104503-valgets-kvaler-bensin-vs-diesel-utenbords-vs-innenbords/ https://baatplassen.no/i/topic/58880-hva-er-mest-driftsikkert-utenbords-eller-innenbords-motortype/ Redigert 30.April.2015 av Platypus (see edit history) Sitér dette innlegget 2014-2016: Nor-Dan 780 (2008 mod.) Link to post
glalaks Svart 30.April.2015 Link til dette innlegget Svart 30.April.2015 Om du skal på mange lange turer kan diesel lønne seg. Ellers bensin påhengs. Billig og enkelt vedlikehold, driftsikkert og greit. Og tar mindre plass... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Hvitsten Svart 30.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.April.2015 Tusen takk. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.April.2015 Link til dette innlegget Svart 30.April.2015 Motor er motor. Med skikkelig vedlikehold fungerer den uansett. Diesel er rimeligere i bruk om du bruker den mye, men med "normal" bruk er bensin også OK. Utenbords tar mindre plass i båten, men er i bunn og grunn samme motoren som en innenbords... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fjellmatros Svart 1.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2015 Utenbordsmotor er lettere enn en innenbords og lav vekt er viktig dersom du skal ha den på henger. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.