larsen2000 Startet 1.Mai.2015 Del på Facebook Startet 1.Mai.2015 Har en Yamarin 56sc hvor luka i akterbenken både er tung og fort faller ned dersom båten ikke ligger helt i vater. Er det en smal sak å ettermontere gassfjær? Hvor kraftig trenger jeg i tilfelle, og holder det å ha på den ene siden? Noe spes å tenke på i fht montering? Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 1.Mai.2015 Del på Facebook Svart 1.Mai.2015 Nå vet jeg ikke hvordan din luke ser ut men det vanskeligst er som regel å finne en plassering hvor fjæra både kan lukkes og lar deg åpne luka helt. Hvis luka står oppe av se selv i dag under normale forhold, så er det ikke mye som skal til for å holde den oppe under litt bevegelse. Biltema har forøvrig et stort utvalg i gassfjærer, ulempen er at de ikke har noen spesifikasjon på de med unntak av hvilken bil de passer til. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
larsen2000 Svart 2.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 Noen som har bilde av hvordan gassfjær er montert på akterbenken på Yamarin? Mener nyere modeller leveres med dette. Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 2.Mai.2015 Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 (redigert) Hva med ei slik "fjær-fjær", har det på batteriluka, er ei fjær som retter seg ut når luka er åpen, og så "knekker" jeg den bare, så faller luka ned. Vil tro montering er enklere, all den tid den ikke trenger å ta opp så mye krefter som ei gassfjær gjerne må. En slik en https://www.maritim.no/lukefjar-rustfri-222-mm#.VUUuc3AzerU TA Redigert 2.Mai.2015 av trulsant (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 2.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 Takk for tips! Luka er veldig tung bare, så jeg føler det er fare for fingre hver gang jeg lukker den igjen :) Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 2.Mai.2015 Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 Som du sier er luka tung. Skal du montere demper/støtte, så er det ganske store krefter på det område demperen er festa. Så sørg for tilstrekkelig forsterkninger. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 2.Mai.2015 Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 (redigert) . Redigert 2.Mai.2015 av Sørlandet2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 11.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Mai.2015 Noen Yamarineiere med bilde av hvor den kan festes? Sitér dette innlegget Link to post
larsen2000 Svart 13.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mai.2015 Kan jeg bruke demper fra Biltema, eller ruster de ved bruk i båt? Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 14.Mai.2015 Del på Facebook Svart 14.Mai.2015 Jeg hadde prøvd. De er jo overflatebehandlet. Skulle de ruste etter noen år så er vel kostnaden ikke all verden. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.