Lars WG Startet 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2015 (redigert) Hei , jeg er en gutt på 14 år som er på utkikk etter en ungdomsbåt Jeg har sett litt på Morgan 350, Hasle summer fun og GH 11. Jeg tror motoren jeg kommer til å ha på er en helt ny Suzuki df20A ( 20hk ) Jeg har noen spørsmål: - Hvem av båtene er kjekkest å kjøre og har best sjøegenskaper? - Hvor fort går de båtene jeg nevnte med en Suzuki df20A 2015 modell? - Hvem av båtene tåler mest bølger og sjø? - Hvem av båtene går lettest opp i plan? Gjerne kom med andre forslag, så lenge det ikke er båter som fks cyber 370 og porch 3900. Vennligst hold dere mest til disse båtene jeg nevnte øverst. Takk på forhånd Redigert 2.Mai.2015 av Lars WG (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars WG Svart 2.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 Er det ingen som kan hjelpe meg med dette ? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 Som 14.åring skal du holde deg under 10 knop og 10 hk, så jeg håper du ikke får noen gode råd om noe annet? Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 Jeg har hatt veldig god erfaring med GH10 og 9.9hk Yamaha. - var kjekk å kjøre og hadde gode sjøegenskaper - fikk den opp i 24 knop med 9.9hk - tålte mye bølger og sjø - gikk veldig lett i plan Har også god erfaring med Terhi Microfun og Tohatsu 9.9hk, men jeg likte skroget til GH veldig godt og den var gøy å kjøre. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 hvis du googler litt rundt så mener jeg å ha sett en test på nett med bla GH og Morgan (vimenn muligens?) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Henrik M Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Ja man skal vel etter loven hode seg under 10 knop og 10hk, men .... La oss si helt hypotetisk at jeg kjørte en FUN 14 med 50Hk, fra 14 års alderen :-) noe som gikk bra, selv når Politiet stoppet meg. Du burde vurdere Fun, eller en with dromedille. Fun har et flott skrog, men du får jo ikke noe bedre enn with dromedille. Uansett lykke til. (selv om du har mye hk, så trenger man ikke kjøre som en tulling) Sitér dette innlegget Link to post
Lars WG Svart 24.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2015 Takker for svar Det er desverre ikke noen GH'er her i området jeg bor Har sett på Hasle summer fun med 20 / 25 hk. Har kjørt hasle før med 15, og synest den ble litt treig opp i plan. Vet noen hvor fort den går med 20 og 25 hk ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.