ZyrIouZ Startet 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 2.Mai.2015 Jeg la på topcoat i båten min søndag for snart en uke siden. Den har herdet enkelte steder men noen plasser har ikke prosessen begynt en gang. Temperaturen har vært varierende men blandingen har vært riktig. Jeg har gått over med varmepistol som ser ut til og ha hjulpet enkelte steder, noen som har tips til og hjelpe herdeprosessen? Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 Du sier det på et vis selv; varme. Er det for kaldt kan den bruke lang tid på å herde, slikt arbeid bør helst utføres i 15 grader eller høyere (+/-, enkelte produkter kan også fungere i lavere temperaturer). Det er ikke muligheter for at du kan få båten inn i en oppvarmet garasje eller et lager, avhengig av størrelsen på båten? Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 Noen ide om hva som er galt? Hvor gammel var topcoaten? Hvor nøye var du med å blande herder og resin? Hvor kaldt var det? Dessverre er det slik at jo lenger tid det går jo mindre sannsynlig er det at du får et tilfredsstillende resultat, men prøv med varme: byggvarmer under presenning?men da må noen sitte vakt da... Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 Du har hatt i voks? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Båtsjef Svart 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 Hvis herdeprosessen har stoppet vil den ikke starte igjen.Vask bort alt som er "blankt" med acethon og legg på nytt lag. Sitér dette innlegget Link to post
Eddiken Svart 2.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2015 Jeg hadde topcoat på båten min idag, det var kun 7 grader med sol, alt var tørket borstett fra det aller siste jeg hadde på. Jeg har aldri blandet 'riktig' kun med øyemål. Sitér dette innlegget Link to post
ZyrIouZ Svart 3.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Jeg har hatt i voks, og den står allerede inne igarasje, utseende på resultatet er ikke så nøye bare det dekker, Det skal være under dørken så kommer aldri til og bli synlig igjen. Men jeg pakket båten inn i pressening og satte varmepistolen på, så ser ut til at det bare var varmen som trengtes. Jeg blandet forresten ikke på øyemål. Så er rett prosent med voks. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.