bavaria30sport Startet 2.Mai.2015 Del på Facebook Startet 2.Mai.2015 Siste hånd på verket før sjøsetting var montering av propeller på min Volvo Penta Duopropp. Da ser det ut for meg som den innerst (største) propellen ikke går langt nok inn på drevet, dette resulterer igjen i at klaringen til propell nummer to blir minimal/ingen avtand. Hva mener dere? Kan bosset/innmaten i propellen virkelig ha flyttet seg eller er dette normalt oppsett? Se bilder: Sitér dette innlegget Link to post
Båtsjef Svart 2.Mai.2015 Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 På grund av de"skrude" spleinsene skyves den fremste propellen bakover.,og "navet"slipper. Serlig utsatt er 2007/2008 mod.Kjøp ny,ca.Kr.9400.00 Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 2.Mai.2015 Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 Mulig winrace kan re-vulke propellen. Sitér dette innlegget Link to post
Olepo Svart 2.Mai.2015 Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 Jeg hadde akkurat samme problem med mine propeller da jeg overtok båten for et år siden, (DPH drev). Skyldes nok at den fremre propellen har sluppet i vulkingen slik at bosset/navet har forskjøvet seg. Kan repareres hos Winrace, men da tar det ofte litt tid. Skal du ha båten på sjøen nå må du nok investere i en ny propell. Hvis du kjøper ny vil jeg uansett anbefale deg å sende den gamle til Winrace for utbedring. Koster ikke all verden, og kjekt å ha en i reserve. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 2.Mai.2015 Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 (redigert) Det skal være 1 stålring mellom innerste propell og akselen. Er den der? Det skal også være en ring mellom ytterste propell og akselen. Er den der? https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7744470-44-38149.aspx Del nummer4 mvh Windy37GM Redigert 2.Mai.2015 av Windy37GM (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Båtsjef Svart 2.Mai.2015 Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 Windy37GM.Det er ingen løse stålringer på et DPH drev. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 2.Mai.2015 Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 Opps. så et DPE gjennom Gin/Tonic tåka Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
bavaria30sport Svart 2.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mai.2015 Takk for svar! :) Da ser det ut som winrace får et oppdrag, rimelig surt og ikke oppdage dette før nå...:/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.