Jump to content

Proplemer montering duopropp!

bavaria30sport

Recommended Posts

Siste hånd på verket før sjøsetting var montering av propeller på min Volvo Penta Duopropp.

Da ser det ut for meg som den innerst (største) propellen ikke går langt nok inn på drevet, dette resulterer igjen i at klaringen til propell nummer to blir minimal/ingen avtand.

Hva mener dere? Kan bosset/innmaten i propellen virkelig ha flyttet seg eller er dette normalt oppsett?

Se bilder:

bilde

bilde

bilde

Jeg hadde akkurat samme problem med mine propeller da jeg overtok båten for et år siden, (DPH drev).

Skyldes nok at den fremre propellen har sluppet i vulkingen slik at bosset/navet har forskjøvet seg.

Kan repareres hos Winrace, men da tar det ofte litt tid. Skal du ha båten på sjøen nå må du nok investere i en ny propell.

Hvis du kjøper ny vil jeg uansett anbefale deg å sende den gamle til Winrace for utbedring. Koster ikke all verden, og kjekt å ha en i reserve. 

Det skal være 1 stålring mellom innerste propell og akselen. Er den der?

Det skal også være en ring mellom ytterste propell og akselen.  Er den der?

https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7744470-44-38149.aspx

Del nummer4

mvh

Windy37GM

Redigert av Windy37GM (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...