hobbyfisker38 Startet 2.Mai.2015 Del på Facebook Startet 2.Mai.2015 Hvor ligger stengekrana til dieseltanken i Hasla 26? Jeg skal til med aa skifte fuel filter. Jeg har en 42hk Craftsman som er selvluftende. Kan jeg bare skifte filter, fylle opp diesel paa det og sette det paa uten aa stenge fra dieseltanken hvis jeg ikke finner stengekrana ? Sitér dette innlegget Link to post
båt 45 Svart 3.Mai.2015 Del på Facebook Svart 3.Mai.2015 har du slange mellom tank og filter kan du klemme den flat med en låsetang går helt greit Sitér dette innlegget Link to post
hobbyfisker38 Svart 3.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2015 nei det er roer hele veien, jeg vet tanken ligger paa babord side, men vet da tjusan hvordan jeg skal komme til og finne ventilen Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 3.Mai.2015 Del på Facebook Svart 3.Mai.2015 Dersom det finnes en ventil så vil den stå der røret går ut av tanken. Sitér dette innlegget Link to post
hobbyfisker38 Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2015 Hvis det ikke er ventil, kan jeg bare skifte filteret, fylle det opp, kjoere tenningen paa on saa pumpa gaar en stund, og starte ? Sitér dette innlegget Link to post
hobbyfisker38 Svart 5.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mai.2015 Jeg sendte spoersmaalet til Bildoey Marina, som hadde instalalert motoren for forrige eier: Her er svaret. Saa da blir det filterskifte med det samme jeg kommer hjem..... Det er så vidt vi vet ikke stengeventil på diesel bortsett fra muligens på tanken. Det er ikke nødvendig å stenge denne for filterskift.Fjern det gamle filter,monter nytt Og fyll dett med diesel før montering.lå tenning stå på og el. Fødepumpe fyller opp. Start opp og la motor gå med turtall en stund og systemet er selvluftende. Med vennlig hilsen Jan Jetmundsen Daglig leder Bildøy Marina e-post: jan.jetmundsen@bildoymarina.noHei. j Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.