Hvaler1 Startet 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 3.Mai.2015 Har hatt denne båten I 3 å. Ikke sett på de interne anoder før nå. De var meget korrodert. så mye At de gikk I oppløsning da jeg skulle ta de ut. Måtte derfor skru ab dekslet på blokka der vannet går igjennom. Dere kan se på bildet hvordan det ser ut. Er det nødvendig og Gjøre noe mer her rense eller annet vedlikehold? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 (redigert) Bare 3 år? Hvor mange timer har den gått? Min 2008-modell Honda 90 så slik ut i fjor sommer, riktignok bare 2 sesonger i saltvann. Må åpne dekselet for å bytte internanoder på Honda. Redigert 3.Mai.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Hvaler1 Svart 3.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Ser at jeg glemte noe viktig den er fra 2004 men at jeg har hatt den I 3 år uten og sjekke. Noe som elvfølgelig er idiotisk av meg men kan vel tenkes forrige eier ikke fulgte den opp heller. Tror den har gått nærmee 3000 timer sist jeg sjekket. Sitér dette innlegget Link to post
Hvaler1 Svart 3.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 Motoren det gjelder her, er en Suzuki DF140 2004 . Det er også 2 andre sinkanoder på denne. (bildet) De var noe vanskelig og få ut. Noen som har erfaring? Ser det er innvendige gjenger i selve anoden (der skruen går igjennom). Er det for og sette inn en bolt som kan trekkes i? Hvor ofte bør man sjekke disse? https://baatplassen.no/bildearkiv/35/35559/20150503_164027.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 3.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 3.Mai.2015 (redigert) Ja du setter inn en bolt, tror det var M10, for å dra anodeholderen ut etter at festeskruen er skrudd ut. Bør vel sjekkes annethvert år iallefall. Redigert 3.Mai.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
glalaks Svart 4.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Hmm.. Føler plutselig en trang til å sjekke min egen df140 2004 Mod nå...;) Men 3000 timer?? Det var mye! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Hvaler1 Svart 4.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2015 Kan Være jeg husker feil der. Må sjekke det nå... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2015 Motoren det gjelder her, er en Suzuki DF140 2004 . Det er også 2 andre sinkanoder på denne. (bildet) De var noe vanskelig og få ut. Noen som har erfaring? Ser det er innvendige gjenger i selve anoden (der skruen går igjennom). Er det for og sette inn en bolt som kan trekkes i? Hvor ofte bør man sjekke disse? https://baatplassen.no/bildearkiv/35/35559/20150503_164027.jpg Det er forresten M10 fingjenger, så vanlige bolter går ikke inn. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.