oberst1 Startet 3.Mai.2015 Del på Facebook Startet 3.Mai.2015 (redigert) Ved skifte av O-ringer i powertrim-pumpe til VP290 DP har jeg følgende spørsmål: Det sitter en O-ring (1,6x2,0) som visstnok er flat som en pakning originalt på hver side, men må den være flat? Har O-ring i denne størrelsen, men bør jeg få tak i en flat type? Noen som har erfaring eller vet mer om dette? Redigert 3.Mai.2015 av oberst1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 3.Mai.2015 Del på Facebook Svart 3.Mai.2015 Jeg har prøvd med o-ring uten suksess. Jeg vet ikke hvor enkelt det er å få tak i disse flate pakningene. Jeg lagde de selv av 2 mm pakningsark og bruk av hullpiper. Tror det var 8 mm utvendig og 1 mm for senterhullet jeg brukte. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
oberst1 Svart 3.Mai.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mai.2015 Ok, takk for svar :) Har du noen teori eller forklaring hvorfor o-ring ikke fungerte? Jeg prøver jeg å skaffe de flate selv om flere bare har brukt o-ringer med hell. Er mulig det ikke hverken holdbart eller "riktig" avstand/trykk etc. Tror det går bra, har jo mange i Oslo som driver med tetningsringer og slikt. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 3.Mai.2015 Del på Facebook Svart 3.Mai.2015 Har ingen teori, bare praktisk erfaring rundt dette. Men jeg tenker at det er en grunn til at det er gjort slik fra produsenten. Hadde o-ringer vært tilstrekkelig hadde de neppe tatt seg bryet med en dyrere løsning. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.