Jump to content

Ulyd i Mercruiser 4.2 D-Tronic

SR400

Recommended Posts

Har akkurat kjøpt meg en Sea Ray 400 Express Cruiser. 

Fikk hentet den hjem uten problemer. Maskinene virket fine, uten ulyder. 

Dagen etter jeg kom hjem skulle jeg flytte båten og hørte noe som minnet om ventiltikking. Da jeg tok av luka ned til maskinrommet hørte jeg at det ikke var det. Det blir ikke trykk eller borte vann. 

Lyden kan minne om løs dyse eller en lekk manifoldpakning. Vet ikke om linken under virker.

https://www.dropbox.com/s/1wnpb7pgdj52mcm/2015-05-02%2009.10.20.mp4?dl=0

En kompis hadde nesten samme lyd. Der var svinghjulskåpa påvei til å dele seg.  Man så klart sprekker i bakkant av motoren.

Lyden var en metallbit som hadde ramlet inn og klinket rundt nedider.  Lyden kom og gikk.  er din der permanent og følger turtallet?

mvh

Windy37gm

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Lyden er ikke å høre på toppen men rett ovenfor manifolden. Har ettersratt litt på dysene men ingen var løse. Kan det være en manifoldpakning tro? 

Lyden er konstant, det puffer kraftigere i det jeg seter den i gear. Skal spraye på noe lekkasjesøkende skumspray og se om jeg blir noe klokere.

Redigert av Kaptein NMBF (see edit history)
  • 2 år senere...
On 3.5.2015 at 9:38 PM, SR400 said:

Har akkurat kjøpt meg en Sea Ray 400 Express Cruiser. 

Dagen etter jeg kom hjem skulle jeg flytte båten og hørte noe som minnet om ventiltikking. Da jeg tok av luka ned til maskinrommet hørte jeg at det ikke var det. Det blir ikke trykk eller borte vann. 

Lyden kan minne om løs dyse eller en lekk manifoldpakning. Vet ikke om linken under virker.

Hei, du har tilfeldigvis ikke den videon eller lydfilen ennå? Sliter med ulyd i min også, hadde vært artig p hørt om det var samme ulyd som deg så en vet hva en kan se etter ?

• 3 uker senere...
SR400 skrev On 3.5.2015 at 21.38:

Har akkurat kjøpt meg en Sean Ray 400 Express Cruiser. 

Hei, du har tilfeldigvis ikke den videon eller lydfilen ennå? Sliter med ulyd i min også, hadde vært artig p hørt om det var samme ulyd som deg så en vet hva en kan se etter ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...